*از سرگيري پروازهاي ايران و عراق* معاون سازمان هواپيمايي: حج و زيارت اعلام كند پروازها انجام مي‌شود قيمت هر بليت حدود 40 دلار افــزايـش يــافـت

معاون سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به برگزاري مذاكرات مسوولان ايران و عراق طي چند روز اخير، اعلام كرد: پروازهاي ايران و عراق بدون هيچ‌گونه محدوديتي و براساس ميزان تقاضا از سرگرفته مي‌شود.

جمشيد جهرمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: درپي سفر مسوولان سازمان هواپيمايي به كشور عراق براي انجام مذاكرات و ساماندهي پروازهاي دو كشور كه طي دو ـ سه ماه اخير كاهش يافته بود؛ مشكلات قبلي پيش آمده از سوي طرف عراقي برطرف و مقرر شد در طول هفته براساس نياز و تقاضاي دو كشور و به صورت نامحدود زائر جابه‌جا شود.

وي افزود: در حال حاضر اين برنامه به سازمان حج و زيارت ارائه شده تا از زائران ثبت‌نام كنند و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند و هر زمان كه حج و زيارت اعلام آمادگي كند، پروازها مشكلي ندارد و برقرار خواهد شد.

جهرمي همچنين با اشاره به اينكه قبلا قيمت بليت به ازاي هر نفر 220 دلار بوده است، گفت: به درخواست طرف عراقي اين مبلغ با 40 دلار افزايش به 260 دلار رسيد كه با آن توافق شد.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري گفت: پرواز با هواپيماهاي پهن‌پيكر هيچ مشكلي ندارد و براساس تقاضا و درخواست زائران پروازهاي چارتري انجام مي‌شود.

جهرمي يادآور شد: دو شركت هواپيمايي ماهان و ايران اير (هما) پروازهاي ايران و عراق را انجام خواهند داد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۱ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8807-00530.123529
  • خبرنگار : 71251