*كشف اطلاعات جديد درباره علت سقوط توپولوف كاسپين* مجيدي: با مطالعهFDR در روسيه50 درصد اطلاعات جديد به‌دست آمده است كليه اطلاعات جعبه صوت خلبان خوانده شد

پيرو سفر مسوولان كارگروه بررسي سانحه هواپيمايي كشوري به همراه جعبه‌هاي سياه و تعدادي از قطعات هواپيماي توپولوف 154 شركت هواپيمايي كاسپين كه تيرماه در قزوين سقوط كرده بود، براي انجام آزمايشات و كسب اطلاعات بيشتر از بازخواني در دستگاه‌هاي روسيه به اين كشور، اعلام شد كه 50 درصد اطلاعاتي كه در اختيار نبوده نيز به دست آمده است.

رييس كارگروه سانحه سقوط هواپيماي توپولوف كاسپين اعلام كرد: با مطالعه ميكروسكوبي و ميلي‌متري FDR ، پنجاه درصد اطلاعاتي كه در اختيار نداشتيم به دست آمده و كارشناسان در حال كار كردن براي دستيابي به اطلاعات بيشتر هستند.

احمد مجيدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره بررسي جعبه سياه هواپيمايي توپولف در روسيه اظهار كرد: جعبه‌هاي FDR و CVR به همراه مسوول گروه بازخواني جعبه‌هاي اطلاعات به روسيه فرستاده شد.

وي درباره جعبه صوت خلبان يا CVR اذعان كرد: كليه اطلاعات مربوط به اين جعبه خوانده شده است.

مجيدي افزود: تعدادي قطعه را به روسيه فرستاديم كه تا به امروز از گمرك روسيه ترخيص نشدند! اما اميدواريم به‌زودي ترخيص شوند تا بتوانيم با آزمايش آنها اطلاعات كاملي را به دست بياوريم و درباره گزارش‌ها تصميم بگيريم.

به گفته او كارگروه، گزارش‌ نهايي خود را منوط به اطلاعات كامل‌تر از FDR و CVR كرده است.

وي از اعزام مجدد تعدادي از كارشناسان براي همكاري با كارشناسان روسي خبر داد.

رييس كارگروه بررسي سانحه هوايي اخير درباره سقوط يك فروند هواپيماي نظامي در روز گذشته نيز گفت: اطلاعات كاملي ندارم اما اين هواپيما از نوع ايلوشين و حامل دو خلبان و 5 سرنشين بوده است.

لازم به ذكر است 24 تير ماه يك فروند هواپيماي توپولوف 154 متعلق به شركت هواپيمايي كاسپين كه از تهران عازم ايروان بود نزديك قزوين سقوط كرد و تمام 168 نفر مسافر و كادر پروازي آن جان باختند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱ مهر ۱۳۸۸ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8807-00004.114041
  • خبرنگار :