اينترنت وايمكس يا ADSL؟ يك مدير شركت اينترنتي تاكيد كرد: مشكلات ارتباطي و زيرساختي دليلي براي استقبال از وايمكس در كشور

مدير يك شركت اينترنتي در پيش‌بيني خود از ميزان استقبال از سرويس وايمكس - اينترنت بي‌سيم - خاطر نشان كرد: از آنجا كه ما مشكلات ارتباطي و زيرساختي داريم سرويس‌هاي وايمكس حتما مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ناصرعلي سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: ارائه سرويس‌هاي وايمكس و ADSL هيچ تداخلي با هم ندارند و با ورود وايمكس، ADSL فروش خود را خواهد داشت.

او ادامه داد: وايمكس سرويسي است كه بيش‌تر براي اماكني مورد استفاده قرار خواهد گرفت كه امكان بهره‌مندي از سرويس ADSL را ندارند. اين سرويس به دليل جوان بودن در جهان هم خيلي عموميت نيافته و عمدتا براي كاربري اينترنت از ADSL استفاده مي‌شود.

وي افزود: همان طور كه در برخي شركت‌ها از سرويس WIFI به عنوان كمك استفاده مي‌گيرند؛ وايمكس نيز مي‌تواند در كنار ADSL قرار بگيرد و حتي در مواردي كه امكان بهره‌مندي از فيبر نوري و كابل كشي نيست مورد استفاده باشد اما اينكه جايگزين ADSL شود امكان‌پذير نيست حداقل در حال حاضر اين اتفاق نخواهد افتاد.

اين كارشناس با اشاره به پروانه وايمكس و مفاد آن خاطر نشان كرد: شركت‌هاي مجري پروژه وايمكس بر طبق پروانه اجراي كار، اجازه ارائه سرويس در حال حركت را ندارند و تنها قادر خواهند بود براي سرويس‌هاي ثابت امكانات وايمكس را ارائه دهند.

سعادت سرويس وايمكس را در حوزه رقابتي، رقيب سرويس‌هاي نسل سوم در موبايل عنوان و اظهار كرد: اگر بنا به نگاه رقابتي ورود وايمكس به عرصه ارتباطات و اطلاعات باشد، وايمكس رقيب سرويس‌هاي 3G موبايل است كه البته تا زماني كه اجازه ارائه سرويس‌هاي در حال حركت را ندارد، نيز اين موضوع چندان مطرح نيست بنابراين مقايسه وايمكس با ADSL اشتباه است.

به گفته او كاربري صحيح وايمكس در سرويس‌هاي در حال حركت معنا پيدا مي‌كند علاوه بر اين كه در جايي قابليت استفاده دارد كه ارتباط سيم، شبكه‌هاي سيمي و فيبر نوري وجود ندارد و استفاده از وايمكس راحت‌تر است.

وي درباره قيمت سرويس وايمكس و تفاوت آن با ADSL، با ابراز بي‌اطلاعي از تعرفه سرويس وايمكس گفت: با توجه به سرمايه‌گذاري سنگيني كه در راه‌اندازي اين سرويس شده است فكر نمي‌كنم قيمت ارزاني داشته باشد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8806-00279.107531
  • خبرنگار :