موافقت‌نامه ساماندهي پروازهاي ايران و عراق امضا مي‌شود؟ معاون سازمان هواپيمايي: در سفر به عراق قيمت و تعداد پروازها در طول هفته نهايي مي‌شود

معاون سازمان هواپيمايي كشوري از سفر مسوولان اين سازمان به عراق براي امضا موافقت‌نامه ساماندهي و منظم شدن پروازهاي دو كشور ايران و عراق طي هفته جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درپي تقليل سفرهاي هوايي ايران و عراق از هفته‌اي 21 پرواز به هفته‌اي دو پرواز از تير ماه امسال، مسوولان سازمان هواپيمايي درصدد برگزاري مذاكره با اين كشور هستند اما هر بار به بهانه‌اي؛ نامساعد بودن شرايط جوي، تغيير مديريتي در صدر اين سازمان، بروز سوانح هوايي در كشور طي مدت اخير اين سفر به زماني ديگر موكول شد تا اينكه گويا طي اين هفته به‌طور قطع مسوولان دو كشور با يكديگر بر سر شرايط پروازي، ساماندهي و منظم شدن پروازها و رفع مشكلات پيش آمده از سوي عراق به بحث و بررسي مي‌نشينند.

از اسفند ‌ماه سال گذشته به‌ دنبال توافق‌هاي صورت‌ گرفته بين دو كشور و سفر وزير راه و ترابري ايران به عراق به‌منظور توسعه مسير هوايي دو كشور، مقرر شد روزانه سه پرواز از شهرهاي مختلف ايران به بغداد يا نجف انجام شود و درحالي‌كه قرار بود طبق توافقات به روزي چهار پرواز افزايش يابد، طرف عراقي صدور مجوز پروازهاي ايران را كاهش داد و افزايش قيمت را خواستار شد.

از ابتداي تيرماه، عراق با اعمال محدوديت براي انجام پروازهاي ايراني به جاي هفته‌اي 21 پرواز به هفته‌اي دو پرواز مجوز مي‌دهد و خواستار افزايش قيمت از 220 دلار به ازاي هر نفر به 300 دلار است. همچنين هواپيمايي عراق خواستار برابر شدن صندلي است كه ميزان جابه‌جايي مسافران دو كشور برابر شود و معتقد است به دليل اينكه فرودگاه نجف ظرفيت نشستن هواپيماهاي بزرگ را ندارد و سالن فرودگاه بغداد نيز گنجايش مسافر زياد را ندارد، بايد پروازها با هواپيماهاي بدنه باريك انجام شود.

در اين زمينه جمشيد جهرمي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه در طول هفته دو پرواز توسط شركت هواپيمايي تابان از ايران به عراق انجام مي‌شود، گفت: براي انجام مذاكره به‌منظور ساماندهي و منظم شدن پروازها و رفع مشكلات پيش آمده از سوي عراق طي هفته جاري رييس سازمان هواپيمايي كشوري و ديگر مسوولان عازم عراق هستند تا ميزان و شرايط پروازهاي دو كشور ( قيمت پروازها، شركت‌هاي انجام دهنده پروازها، تعداد پروازها در طول هفته، ظرفيت ناوگان و ...) نهايي و موافقت‌نامه در اين زمينه امضا شود تا سازمان حج و زيارت بتواند براساس برنامه‌اي منظم و مطمئن زائران عتبات عاليات را ثبت‌نام كند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8806-00044.104744
  • خبرنگار : 71251