/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم و فرهنگ/‌ نماينده بهار و کبودراهنگ در گفت‌وگوباايسنا: جهاددانشگاهي در خودباوري ملي عالي عمل کرده است

نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهاد دانشگاهي از نهادهايي است که از زمان تشکيل توانست در بحث علم تحول شگرفي ايجاد کند.

عيسي جعفري در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در همدان با بيان اين مطلب تصريح كرد: اين تحول ناشي از فرهنگ جهادي حاکم بر اين نهاد است و ما شاهد اين هستيم که مجموعه دانشمندان و کساني که در اين نهاد فعاليت مي‌کنند با تلاش و جديتي که از خود نشان داده‌اند توانستند در بحث علمي تحول خوبي را ايجاد کنند.

وي پيشرفت‌هاي علمي را از نقاط قوت اين نهاد دانست و اظهار كرد: با توجه به اين‌که دنيا در حال حرکت به سمت تکنولوژي است، ما نيز بايد همگام با دنيا و بلکه جلوتر از آنها در مقاطع مختلف علمي بتوانيم حرکت کنيم که جهاد دانشگاهي توانست ما را در عرصه‌هاي مختلف علمي سرفراز کند.

وي با اشاره به اين‌که تمام دستاوردهاي اين نهاد چشمگير بوده است، گفت: دستاوردهاي جهاددانشگاهي در نوع خود بي نظير است، به ويژه در بخش نانو پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته است.

وي خاطرنشان کرد: هرکس که بتواند نظام را حفظ کند و پيشتاز باشد مي‌تواند الگويي مناسب باشد.

جعفري با اشاره به اين‌که نقش جهاد دانشگاهي در خودباوري ملي بسيار عالي بوده است، افزود: مردم با ديدن اين موفقيت‌ها و توانمندي‌ها به آينده خود اعتماد و خودشان را باور کردند و ما بايد اين موفقيت‌ها را قدر بدانيم.

نماينده بهار و كبودرآهنگ در پايان با بيان اين‌که اين موفقيت‌ها مقدمه‌اي براي موفقيت‌هاي بعدي ما است، گفت: ما بايد به جايي برسيم که در دنيا حرف اول را بزنيم و شوراي اسلامي هم درصدد است به اينگونه نهادها هم در بحث بودجه و هم از نظر قانوني کمک‌هايي را ارائه دهد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8805-06109
  • خبرنگار :