عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي: بيش‌تر توپولف‌ها پس از سوانح هوايي خالي مي‌روند پيش از افزايش قيمت بليت هواپيما بايد به خدمات رسيدگي شود

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران گفت: پس از وقوع سوانح هوايي اخير، بيش‌تر توپولف‌ها خالي مي‌روند و مسافران ديگر تمايل ندارند، با اين نوع هواپيما سفر كنند. خسرو شهروي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي تأثير سوانح هوايي اخير بر ميزان سفرهاي هوايي در داخل كشور، اظهار داشت: پس از اين اتفاق‌ها، نوع هواپيما براي مردم خيلي مهم شده است،. آن‌ها وقتي در برنامه‌ي پروازها، هواپيماهاي توپولف را مي‌بينند، با كاركنان آژانس‌هاي مسافرتي مشاجره مي‌كنند كه چرا هنوز سفرها با اين هواپيماها انجام مي‌شوند. وي با اشاره به كاهش سفرهاي هوايي در مسيرهاي داخل كشور، بيان كرد: سال گذشته، در اين زمان اصلا جاي خالي در پروازها پيدا نمي‌شد؛ اما اكنون تقاضا خيلي كم شده است و مردم ديگر از سفرهاي هوايي، بخصوص در مسيرهاي داخلي استقبال نمي‌كنند. در مسيرهاي خارجي نيز اگر نوع هواپيما توپولف باشد، تلاش مي‌كنند، نوع هواپيما و پرواز را تغيير دهند. او بيان اين‌كه مسيرهاي زيادي در ايران توسط هواپيماهاي توپولف پوشش داده مي‌شوند، درحالي‌كه اين هواپيماها ديگر فرسوده شده‌اند، اظهار كرد: سوانح هوايي اخير موجب شده‌اند، شركت‌هاي هواپيمايي با ركود مسافر و ضرر مواجه شوند، چون مردم ترجيح مي‌دهند، زميني سفر كنند. عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي با اشاره به افزايش قيمت بليت‌هاي پرواز، گفت: گراني بليت مشكلي ندارد؛ اما بايد خدمات به مسافران داده شود تا مردم دست كم از پول بيش‌تري كه مي‌پردازند، راضي باشند. نخستين موضوعي كه در پروازها براي مردم اهميت دارد، خدمات است؛ اما متأسفانه در كشور ما اين موضوع ديگر معنا و مفهومي ندارد. شهروي تأكيد كرد: نخست بايد به خدمات هواپيما رسيدگي شود، سپس درباره‌ي افزايش قيمت اقدام شود؛ درحالي‌كه به نظر مي‌رسد، افزايش قيمت پيش از خدمات مورد توجه است. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8805-04830
  • خبرنگار : 71021