معاون وزير دفاع: دشواري اخد انشعابات برق و گاز يكي از دلايل عقب افتادگي در راهاندازي جايگاههاست
معاون وزير دفاع گفت: در همكاري با شركت گاز و به ويژه شركت گاز خودرو از ابتداي امسال مهمترين مشكل توسعه صنعت سيانجي بحث بودجه بوده كه درخواست ميكنيم به هر طريقي براي تحقق اهداف توسعه جايگاهها اين مشكل حل شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد مجيد هدايت با بيان اين مطلب اظهار كرد: برنامهريزي و تدوين استراتژيك، تامين بودجه، احداث جايگاه، اخذ انشعابات، تامين تجهيزات، نصب و راهاندازي، آموزش، بهرهبرداري، تعمير و نگهداري و بازرسي دورهاي مراحل مهم ساخت يك ايستگاه محسوب ميشود. وي افزود: يكي از دلايل عقب افتادگي در راهاندازي جايگاهها اخد انشعابات و به ويژه برق و گاز بوده است. او با تاكيد بر تنوع قطعات موجود در كشور كه از سازندگان مختلف در كشورهاي مختلف است، تصريح كرد: اين يك نكته منفي است و مرحله نگهداري را تضعيف ميكند. به اين ترتيب بايد يك سيستم نظارت و بازرسي دورهاي ايجاد شود. هدايت در دومين همايش ملي سيانجي با تاكيد بر اينكه هم اكنون كشور آمادگي دارد مصرف سيانجي را گسترش دهد و به پيشبيني برنامه چهارم كه 30 درصد بوده برساند، گفت: هم اكنون علاوه بر صنايع دفاع و شركتهاي دولتي، بخش خصوصي حضور فعالي در اين صنعت دارد. او با اعلام خبر توانايي گسترش بوميسازي صنعت سيانجي به بيش از 95 درصد تا پايان سال يادآوري كرد: با توجه به كارهاي فشرده توسط كارشناسان، كمبودها در بخش كمپرسور جبران شده و آمادگي داريم با شركتهاي خصوصي همكاري كنيم. وي با بيان اينكه متاسفانه هنوز برخي از ظرفيتهاي داخلي به كار گرفته نميشود، گفت: عدم تعادل در تصميمسازي با نگرش كامل سيستمي ميتواند حل شود. به گفته او تعداد زمينهاي صنايع دفاع كه ميتواند براي ساخت جايگاه سي.ان.جي به كار گرفته شود 650 قطعه و تعداد جايگاههاي در حال ساخت توسط اين بخش 447 باب است كه در اين زمينه 33 جايگاه نصب شده و 6 جايگاه نيز آماده بهرهبرداري و راهاندازي هستند. انتهاي پيام