رييس كارگروه بررسي سانحه سقوط توپولف خبر داد: * تحويل 136 جسد جان‌باختگان سانحه به بازماندگان * تحويل 7 جسد مربوط به تبعه گرجستان و ارمنستان

معاون كارآفريني و مديريت بحران وزير راه و ترابري با بيان اينكه 136 جسد سانحه هواپيماي توپولف 154 شركت هواپيمايي كاسپين روز گذشته به بستگانشان تحويل داده شده است، اعلام كرد: پيرو بازديد كارشناسان روسي از محل وقوع حادثه در استان قزوين طي روز گذشته بنا بر پيشنهاد اين كارشناسان مبني بر اينكه با توجه به شدت و نحوه برخورد هواپيما با زمين احتمالا قطعاتي از بخش‌هاي جلوي هواپيما در زمين فرو رفته باشد منطقه سانحه با ماشين‌آلات در عمق سه تا چهارمتري براي يافتن قطعات احتمالي هواپيما در زمين حفاري مي‌شود.

احمد مجيدي ـ رييس كارگروه بررسي سانحه سقوط هواپيماي توپولف 154 كاسپين در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: ستاد مديريت بحران استان قزوين امروز پسماندهاي ناشي از اين سانحه را جمع‌آوري و سايت موردنظر را سم‌پاشي مي‌كند.

وي اظهار كرد: 25 جسد اين سانحه در پزشكي قانوني مانده است كه امروز هفت جسد مربوط به تبعه گرجستان و ارمنستان از طريق بستگانشان در ارمنستان با هماهنگي وزارت امور خارجه و پزشكي قانوني تحويل داده مي‌شود.

معاون كارآفريني و مديريت بحران وزير راه و ترابري تصريح كرد: چگونگي تفكيك و تحويل اجساد براساس حكم قاضي مربوطه صورت گرفته است چراكه در اين زمينه با معاون دادستان استان تهران به پزشكي قانوني مراجعه كرده و پس از جلسه با كارشناسان ارشد پزشكي قانوني حكم قضايي را در خصوص تفكيك اجساد صادر كرده‌اند. پزشكي قانوني به استناد اين حكم اقدام كردند.

مجيدي درباره ورود كارشناسان روسي به كشور در پي سقوط اين هواپيما اظهار كرد: اين امر به معناي نداشتن تخصص و توان كشور ايران نيست بلكه آنها براي دفاع از حقوق كشور سازنده هواپيما طبق قانون و مقررات مي‌توانند در كميسيون بررسي سانحه مربوطه حضور داشته باشند و مشخص شدن علت وقوع حادثه حق راي دارند و ما نيز طبق قوانين موظف به پذيرش آنها هستيم همچنين كارشناسان هواپيمايي ارمنستان و گرجستان مي‌توانند در كميسيون بررسي سانحه ناظر باشند اما تاكنون درخواستي نداشته‌اند.

وي خاطرنشان كرد: همچنان منطقه سقوط اين سانحه هوايي از نظر امنيتي تحت نظارت و كنترل است.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8804-12556
  • خبرنگار : 71251