پروازهاي عراق پس از توقف يك‌هفته‌يي دوباره برقرار مي‌شوند معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت: عراق پذيرفت با همان قيمت پيشين مجوز بدهد

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت از برقراري دوباره‌ي پروازهاي عراق از فردا (دوشنبه، چهارم خردادماه) خبر داد.

حسين اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: پس از وقفه‌ي يك‌هفته‌يي پروازهاي ايران به مقصد عراق كه به‌دليل مطالبات طرف عراقي براي افزايش قيمت پروازها اتفاق افتاده بود، سرانجام طرف عراقي كوتاه آمد و پذيرفت با همان قيمت و شرايط پيشين، مجوز پروازهاي ايران را به مقاصد بغداد و نجف بدهد.

وي تأكيد كرد: طرف عراقي به‌دنبال گران كردن پروازهاي ايران ـ عراق بود؛ اما در نهايت پذيرفت كه با شرايط پيشين، مجوزها را صادر كند و از فردا اين پروازها انجام مي‌شوند.

اكبري با يادآوري اين‌كه روزانه سه پرواز از ايران به بغداد و نجف انجام مي‌شوند، گفت: فردا پروازها براساس برنامه انجام مي‌شوند، چون زايران پروازهاي پيشين به‌دليل صادر نشدن مجوز و لغو شدن پروازهاي‌شان، زميني به اين كشور اعزام شدند.

وي افزود: عراق مجوزهاي پروازها را روزانه صادر مي‌كند. بنابراين نمي‌توان پروازهاي گذشته را انجام داد.

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت بيان كرد: البته عراقي‌ها از روز گذشته اعلام كرده‌اند كه مجوزها را براي پروازهاي امروز يك‌شنبه (سوم خردادماه) مي‌دهند؛ اما چون اين كار را دير انجام دادند و ما مطمئن نبوديم حتما انجام مي‌شود، منتظر شديم تا گفته‌ي آن‌ها قطعي شود.

پروازهاي ايران به نجف و بغداد به‌دليل صادر نشدن مجوز از سوي عراق از شنبه‌ي گذشته تا امروز انجام نشدند و زايران مجبور شدند، از مسير زميني براي رفت و برگشت استفاده كنند. اين درحالي بود كه رييس سازمان هواپيمايي كشور با رد اين موضوع، به خبرنگار ايسنا گفته بود: پروازهاي عراق متوقف نشده‌اند و هم‌چنان انجام مي‌شوند.

معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت در اين‌باره نيز به خبرنگار ايسنا گفت: ما براساس توافق‌ها، هفته‌اي 21 پرواز به عراق داريم كه از شنبه‌ي گذشته تا كنون، 19 پرواز آن انجام نشده و فقط دو پرواز تابان از بندرعباس و بلوچستان انجام شده‌اند كه ما هم آن‌ها را قطع نكرديم.

وي اضافه كرد: «ياتا» قيمت‌هاي پروازها را مشخص كرده است و ما نمي‌توانيم هرچه عراقي‌ها مي‌گويند، قبول و آن را به زايران خود كه مشتاق اين سفرند، تحميل كنيم.

پروازهاي ايران به مقصد عراق در هفته‌ي گذشته درحالي به‌دليل صادر نشدن مجوزها از سوي عراق متوقف شدند كه پروازهاي شركت‌هاي هواپيمايي عراق، يك‌طرفه به ايران انجام مي‌شدند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۳ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8803-01513
  • خبرنگار : 71021