تئاتر شهر نفس مي‌كشد؟ غريب‌پور: رييس جمهوري آينده براي «تئاترشهر» چاره‌جويي كند

بهروز غريب‌پور خواستار رسيدگي و چاره‌انديشي رياست جمهوري آينده در جهت سر و سامان دادن به وضعيت فعلي تئاتر شهر و زيباسازي آن شد.

اين كارگردان تئاتر در گفت‌و‌گويي با خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) درباره زيباسازي مجموعه تئاتر شهر به‌عنوان اصلي‌ترين مكان اجراي نمايش در ايران با بيان اين مطلب ادامه داد: به نظر من موضوع تئاترشهر و فضاي بيروني آن و اتخاذ راه حلي براي برگرداندن اين بنا به وضعيت اول آن و حتي بهتركردن اين ساختمان فرهنگي فعال و تاريخي به حدي مهم است كه ديگر لازم نيست براي چاره خوبي يا بيان درد به سراغ من و امثال بياييد بايستي به سراغ كانديداهاي رياست جمهوري رفت و از آن‌ها بپرسيد براي حل اين موضوع چه تدبيري انديشيده‌اند.

او اضافه كرد: ممكن است برخي از اين سخن تعجب كنند، اما من قاطعانه مي‌گويم برنامه‌هاي هركدام از كانديداها در اين مورد مي‌تواند كمك بسيار خوبي براي دريافت ميزان اعتقاد آن‌ها به هنر و فرهنگ، ميراث فرهنگي، مسايل حمل و نقل شهري، فضاهاي عمومي، زيبايي شناسي شهري، اهميت مكان‌هاي فرهنگي نظير مساجد، تكايا، تماشاخانه‌ها و ... خواهد بود. در اين جا ديگر نمي‌توان كلي‌گويي كرد، نمي‌توان از شعارهاي پُر طمطراق استفاده كرد.

به اعتقاد اين هنرمند نمي‌توان وعده‌هاي طولاني مدت داد. بي‌ترديد رييس‌ قوه مجريه آينده از هر جناحي كه باشد به آساني قادر است كه از طريق تعامل، تفاهم و بهره‌برداري درست و به جا از همه‌ي آراي صحيح اين زخم كهنه را بهبود بخشد. بنابراين پيشنهادم اين است كه به سراغ آن‌ها برويد تا هم معني اين ضرب‌المثل بي‌نظير: «يزد دور و گز نزديك » را دوباره مرور كنم و هم بدانيم كه رييس آينده قوه مجريه چه‌قدر به برنامه‌اش و در عمل متعهد است.

كارگردان اپراي« عاشورا » يادآور شد: حتما كساني به اين پيشنهاد من خواهند خنديد و از من مي‌پرسند در ميان اين همه برنامه آيا كودكانه نيست كه تو فقط از رييس‌جمهوري آينده چنين توقعي داشته باشي كه فضاي پيراموني تئاترشهر را سامان بخشد و من دوباره تكرار مي‌كنم كه: خواهيد ديد كه اين سوال و آن برنامه و آن راهكار مدبرانه چه‌قدر قابل تسري در همه‌ي امور كشور خواهد بود. خواه كودكانه و خواه هوشمندانه من پيشنهادم اين است و جز اين نيست.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8802-17820
  • خبرنگار : 71342