اسفنديار رحيم‌مشايي درباره‌ي مترو اصفهان تأكيد كرد: مسؤولان بايد تغييراتي بدهند تا حفاظت از محدوده‌ي تاريخي قطعي باشد

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي مترو اصفهان گفت: با مسؤولان امر گفت‌وگو كرده‌ايم و بايد تغييراتي بدهند تا حفاظت از محدوده‌ي آثار تاريخي قطعي باشد.

به گزارش خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايي امروز (سه‌شنبه، 22 ارديبهشت‌ماه) در حاشيه‌ي همايش شناخت و معرفي مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي احيا و بهره‌برداري از امكان تاريخي ـ فرهنگي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا‌ درباره‌ي شرايط مترو اصفهان، توضيح داد: ما قبلا مصوبه داشتيم كه مسؤولان مترو مسير پيشين را نروند، آن‌ها نيز آن مسير را نرفتند؛ اما مسيري هم كه رفته‌اند، مورد تأييد ما نيست. در اين راستا، با مسؤولان امر گفت‌وگو كرديم كه بايد تغييراتي بدهند تا حفاظت از محدوده‌ي آثار تاريخي قطعي باشد.

او با تأييد اين‌كه مسير مترو اصفهان از چهارباغ عباسي رد شده است، بيان كرد: تونل‌ها را كنده‌اند؛ اما به جاي اين‌كه بيش‌تر بپيچند، عميق‌تر رفته‌اند تا جبران كنند؛ ولي چون از نظر ما، هنوز قطعي نيست كه اين عمق كفايت مي‌كند، درحال پي‌گيري براي بررسي مسير هستيم.

وي هم‌چنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه شنيده شده، از كارشناسان يونسكو براي بازديد و بررسي اين مسأله دعوت شده است، اظهار داشت: يونسكو معمولا در هر مرحله مي‌آيد تا با بازديد، فرآيند حفاظت از آثار را بررسي كند؛ اما در اين‌باره نيازي به آن‌ها نيست و خودمان مشكل را حل مي‌كنيم.

رحيم‌مشايي هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره‌ي اين‌كه در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان تخلف صورت گرفته و حتا رييس اين سازمان مجوز باستان‌شناسي براي رامهرمز را صادر كرده است، گفت: تخلف بايد اثبات شود.

او پس از ارايه‌ي مدارك و نامه‌هايي توسط خبرنگار مبني بر صدور مجوز و اين‌كه عده‌اي در اداره‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان رامهرمز اخراج شده‌اند، اضافه كرد: مدير نمي‌تواند اخراج كند. من موضوع تخلف را بررسي مي‌كنم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8802-14640
  • خبرنگار : 71219