نشست نقد و بررسي رمان «سه سوت جادويي» اكبرپور؛ اقبالزاده: نويسنده در اين كتاب حضور پنهان دارد
«مبهمبودن برخي از جنبههاي رمان «سه سوت جادويي» از ابهامات زندگي ما نشأت ميگيرد و همانگونه كه در زندگي واقعي انتظار شفافيت در همه جنبهها زيادهطلبي و غيرمنطقي به نظر ميرسد در مورد اين داستان هم نبايد چنين انتظاري داشت.» به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حسين شيخالاسلام در نشست نقد و بررسي «سه سوت جادويي» احمد اكبرپور كه در زمره نشستهاي تخصصي سراي اهل قلم كودك و نوجوان بيستودومين نمايشگاه بينالمللي كتاب بود با بيان اين مطلب گفت: اين داستان شبيه زندگي ما شكل گرفته است و نقاط مبهمي دارد كه بايد به آنها فكر كنيم.وجود اين ابهامات نه نشان از ضعف نويسنده در نگارش، بلكه تكنيكي از سوي او جهت واداركردن ذهن مخاطب به تفكر است. اكبرپور نيز در اين نشست كه با حضور قابل توجه نوجوانان منتقد رقم خورده بود گفت: اين اثر بريدهاي از زندگي است و بنابراين نبايد انتظار روياگونهاي از آن داشت. وي با اشاره به شخصيت مينا در كتاب «سه سوت جادويي» و ارتباط او با مادربزرگش گفت: نوع دوستداشتهشدن مادربزرگ توسط مينا در اين رمان از قاعده بازي تبعيت ميكند و به نظر من اين نوع دوستداشتن و ترسيم آن تأثيرگذارتر خواهد بود. شهرام اقبالزاده كه مسووليت اداره اين نشست را برعهده داشت گفت: همه ما عادت كردهايم كه كلاسيك فكر كنيم و از نوعي تفكر خطي تبعيت كنيم درحاليكه شايد اين درست نباشد. وي تصريح كرد: نويسنده در كتاب «سه سوت جادويي» حضور پنهان دارد و پيام آن در دل داستان پخش شده است. گاه نويسنده داستان همهچيز را در آن ميگويند درحاليكه داستانهايي هستند كه نوشته ميشوند تا ما را به فكركردن وادارند من فكر ميكنم «سه سوت جادويي» در زمره اين آثار قرار دارد. انتهاي پيام