در پي اعتراض شوراي عالي به نحوه‌ي تشكيل شوراي صنفي، منيژه حكمت: تهيه‌كننده بايد به عنوان ركن اصلي سينما شناخته شود

منيژه حكمت معتقد است: خانه سينما با مديريت جديدش در صدد حذف تهيه‌كننده و توليد‌كننده از چرخه سينماي ايران است. اين تهيه‌كننده و كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در واكنش به تشكيل شوراي صنفي نمايش بدون حضور نمايندگان تهيه‌كنندگان اظهار داشت: شوراي عالي تهيه‌كنندگان در 5 ماه گذشته سعي در مدارا و متقاعد‌كردن مديريت خانه سينما داشته است. تهيه‌كننده بايد به‌عنوان ركن اصلي سينما شناخته شود، ولي متاسفانه عملكرد اين دوره رياست خانه سينما بي‌اعتنايي به اين نگاه بوده است. وي ادامه داد: شوراي عالي تعريف مشخصي دارد و محل عرضه و تقاضا است. تهيه‌كننده صاحب توليد و سينمادار جايگاهي است كه عرضه‌ي توليد را انجام مي‌دهد، اما متاسفانه در جهت سياست‌هاي غلط مديريت خانه سينما تهيه‌كننده از شوراي صنفي نمايش حذف شده است. حكمت تصريح كرد: من به عنوان يك تهيه‌كننده نگران اين هستم كه دلال‌ها و نگاه سودگرانه بر سينماي ايران حاكم شود و توليد‌كننده جايگاه درست خودش را نداشته باشد و در ادامه اين روند احتمالا فيلم‌هاي خارجي جايگزين فيلم‌هاي ايراني خواهد شد. اين كارگردان اظهار داشت: از هيات مديره خانه سينما و تمامي صنوف تقاضا دارم نگاه دقيق‌تري به اين مجموعه مديريتي بيندازند و چنانچه عملكرد مديريت خانه سينما ادامه پيدا كند، مطمئنا به برخورد‌هايي منجر مي‌شود كه به نفع سينماي ايران نخواهد بود. حكمت اين نگاه حاكم بر خانه سينما را از نگاه دولتي به مراتب بدتر خواند و گفت: از آقاي جعفري‌جلوه كه به‌ توليد در سينما ايران علاقه‌مند هستند در خواست مي‌كنم كه جايگاه تهيه‌كننده را تعريف كند. متاسفانه وضعيت به‌گونه‌اي شده است كه به جاي آنكه به خانه سينما به‌عنوان يك تشكل صنفي پناه ببريم بايد به مديريت دولتي پناه ببريم! انتهاي پيام
  • سه‌شنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8802-05300
  • خبرنگار : 71133