عضو هيات رييسه كميسيون فرهنگي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: دولت براي الحاق سازمان حج به ميراث فرهنگي و گردشگري، توجيهات لازم را به مجلس ارائه كند

يك عضو هيات رييسه كميسيون فرهنگي مجلس در ارزيابي از الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، ارائه توجيهات دولت به مجلس در اين زمينه را ضروري دانست و گفت: عموم نمايندگان مجلس در اين زمينه توجيه كافي نيستند و ابهامات جدي براي آن‌ها وجود دارد، لذا دولت بايد در اين زمينه توضيحات بيشتري به مجلس بدهد.

ستار هدايت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين‌كه اين موضوع از دوره‌ي قبل مجلس محل اختلاف بين دولت و مجلس بود، تاكيد كرد كه بايد مبناي حقوقي اين موضوع بيشتر روشن شود.

نماينده بويراحمد توان سازمان ميراث فرهنگي براي زير نظر داشتن سازمان حج را يك بحث قابل تأمل در اين موضوع دانست و گفت: از نظر ما سنخيتي بين فعاليت‌هاي سازمان حج كه بيشتر جنبه‌ي ديني و فرهنگي دارد با سازمان ميراث فرهنگي كه ابعاد گردشگري آن برجسته‌تر است وجود ندارد، و همين مساله باعث مي‌شود كه در زمينه‌ي اين الحاق، تأمل بيشتري كنيم.

به اعتقاد هدايت‌خواه، اين الحاق باعث مي‌شود كه بخشي از حوزه‌ي فعاليت‌ها و تلاش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي معطوف به مباحث مربوط به سازمان حج شود كه در اين صورت اين امكان وجود دارد كه در بخش‌هاي ديگر نارسايي‌هايي به بار آيد.

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين‌كه هم‌اكنون نيز در حدي كه از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انتظار مي‌رود اين سازمان به وظايف خود به طور جدي نپرداخته است، افزود: البته جمعي از نمايندگان پيشنهاد دادند كه سازمان ميراث فرهنگي خود به وزارت ارشاد ملحق شود كه اين هم بحث ديگري است.

هدايت‌خواه بر اساس مباحث فوق ذكر شده اين الحاق را به مصلحت ندانست و گفت:‌ البته شايد لازم باشد كه دولت در اين زمينه توضيحات بيشتري به مجلس بدهد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8802-03249
  • خبرنگار :