سيدرضا اكرمي در گفت‌وگوباايسنا: *آمريكا مسوول همه ناامني‌ها در عراق است *دولت عراق بايد امنيت زائران را تامين كند

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به حوادث تروريستي اخير در عراق خاطرنشان كرد: ما ضمن آنكه مسامحه آمريكا را در اين حوادث محكوم مي‌كنيم، از دولت عراق نيز توقع جدي داريم، امنيت زائران عراق را تامين كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدرضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ عراق را مسوول همه امور خلافي كه در عراق رخ مي‌دهد، دانست و گفت: چون آمريكا عراق را اشغال كرده است اين كشور در همه امور عراق از جمله ناامني آن سهم دارد.

وي با بيان اين‌كه آمريكا يا بايد اين كشور را تخليه كند و يا تامين امنيت آن را برعهده بگيرد، ادامه داد: با توجه به اين‌كه آمريكا عكس‌العملي در اين زمينه‌ها نشان نمي‌دهد و اين نوع حوادث تكرار هم مي‌شود از لحاظ قانوني آمريكا مسوول اين ناامني‌ها است.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به حوادث آغاز پيروزي انقلاب در كردستان خاطرنشان كرد: در آن حوادث زماني كه لانه‌ي جاسوسي تصرف شد، ترورها و انفجارها در كردستان كاهش يافت و اين نشان دهنده‌ دخيل بودن آمريكا در آن حوادث بود.

اكرمي گفت: هم اكنون منافقيني كه دولت عراق آنها را تروريست معرفي مي‌كند و مي‌خواهد خاك عراق را ترك كنند از سوي آمريكا حمايت مي‌شوند و آمريكا اقدام عملي‌ در اين زمينه انجام نمي‌دهد كه اين نشان مي‌دهد يا با اين اعمال موافق است و يا خود عامل اين گونه حوادث است.

وي با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در محكوم كردن حوادث اخير عراق و تاكيد ايشان بر دولت عراق مبني بر اين‌كه اين دولت بايد امنيت زائران را تامين كند، گفت: به هر حال زماني كه دولت عراق به زائران ما ويزا مي‌دهد و اجازه مي‌دهد وارد خاك آنها شوند به طور طبيعي بايد امنيت زائران از سوي آن دولت تامين شود و با هر كسي كه امنيت زائران را تهديد مي‌كند، برخورد كنند.

نماينده تهران در مجلس در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا، تاكيد كرد: ما از دولت عراق توقع جدي داريم كه يا زائران را به كشورش راه ندهد و يا اگر اين قضيه را مي‌پذيرد امنيت آنها را تامين كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8802-03002
  • خبرنگار :