ميرتهماسب: نامه‌ي انجمن مستندسازان به سازمان ميراث فرهنگي همچنان بي‌پاسخ مانده است

مجتبي ميرتهماسب، رييس انجمن مستند‌سازان عنوان كرد: نامه‌اي كه انجمن مستند‌سازان خطاب به رييس سازمان ميراث فرهنگي نوشته تاكنون بي‌جواب مانده و در صورت عدم رسيدگي به موضوع، انجمن مستند‌سازان در سال آينده اين مساله را از سوي خانه سينما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، كميسيون فرهنگي مجلس و يا سازمان بازرسي كل كشور پيگيري خواهد كرد ومطمئناً به نتيجه خواهد رساند.

 مجتبي ميرتهماسب در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن اعلام مطلب فوق، گفت: در تاريخ 29 بهمن ماه، انجمن مستند‌سازان پس از پيگيري مساله‌ي دريافت هزينه‌هاي سنگين براي صدور مجوز فيلمبرداري از سوي مطبوعات و نشنيدن پاسخي قانع‌كننده، نامه‌اي خطاب به رييس سازمان ميراث فرهنگي ارسال كرد و به همراه آن نامه مجموعه صحبت‌هايي كه مسوولان اين امر در ميراث، در رسانه‌هاي جمعي منتشر كرده بودند را نيز براي آقاي رحيم‌مشايي فرستاد تا اين مساله از سوي ايشان پيگيري و حل شود.

 او ادامه داد: اكنون پس از گذشت نزديك به يك‌ماه، انجمن هنوز پاسخي نگرفته و گفته شده كه اين مساله به قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي سپرده شده است.

در پي تماس‌هاي مکرر انجمن مستند‌سازان با اين بخش نيز هيچ جوابي داده نشده و به نظر مي‌رسد كه اين نامه به بايگاني سپرده شده است.

ميرتهماسب در ادامه با بيان اين‌كه اين نوع برخورد ابهامات موجود دراين زمينه را بيشتر كرده، افزود: به هرحال انجمن مستند‌سازان پيگيري اين موضوع را ادامه خواهد داد. چرا كه در غير اين صورت ممكن است كه دريافت اين مبالغ به‌شكل قانون درآيد. حال آنكه ما تلاش داريم تا اين موضوع به شكل رسمي و با سازو‌كار درست فرهنگي پيش برود.

 رييس انجمن مستند‌سازان هم‌چنين اظهار كرد: متاسفانه به نظر مي‌رسد كه مسوولان بخش‌هاي مختلف سازمان ميراث فرهنگي پاسخگوي مشكلات و مسائل مختلف نيستند و اين موضوع که يك نهاد فرهنگي با اهل فرهنگ چنين برخوردي دارد، از نظر بنده نشانه‌اي از نابه‌سامان بودن وضعيت آن سازمان محسوب مي‌شود. از سوي ديگر، هنگامي كه چنين مبالغي از مستند‌سازان و فيلمسازان دريافت مي‌شود و در نهايت حتي مشخص نيست كه اين پول به حساب كدام بخش واريز مي‌شود؛ جاي نگراني دارد و آنجاست كه انسان براي ميراث فرهنگي كشور و تصويري كه بايد از آن در سينماي مستند ارائه شود، نگران مي‌شود.

 ميرتهماسب در پايان صحبت‌هايش نيز خاطرنشان كرد: ما تابع قانون رسمي کشورمان هستيم. اما اگر يک نهاد رسمي دولتي -آن‌هم از نوع فرهنگي‌اش- حتي حاضر به پاسخگويي نباشد؛ به‌زودي شاهد ساختن شدن فيلمي خواهند بود از خود سازمان ميراث فرهنگي و نحوه‌ي مديريت و رفتار مديران آن با اهل فرهنگ؛ آن هم در زمانه‌اي که شعار «دولت پاسخگو» هنوز بر ديوارهاي اين شهر ديده مي‌شود. و اين فيلم ميراثي فرهنگي خواهد بود براي آيندگان، وظيفه‌ي مستندساز همين است.

 انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8712-13769.96586
  • خبرنگار : 71060