معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي: برندگان وايمكس بايد طي 9 ماه 80 درصد مراكز استان‌ها را پوشش دهند

از تعهدات اجرايي برندگان مزايده وايمكس - خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم - اين است كه 9 ماه پس از تاريخ صدور پروانه 80 درصد مراكز استان را تحت پوشش اين سرويس قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لطف‌الله سبوحي - معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - با بيان اين مطلب در مراسم اعطاي پروانه به برندگان مزايده وايمكس با بيان اين كه از اواخر سال 85 تقاضاهاي زيادي براي استفاده از اين فن‌آوري ازسوي كاربران و اپراتورهايي كه مايل بودند شبكه ايجاد كنند به سازمان تنظيم مقررات واصل شد گفت: كاري كه در پروانه وايمكس صورت گرفت تجميع پروانه‌هايي بود كه سازمان تنظيم مقررات در زمينه سرويس‌هاي صوتي،‌ سرويس VOIP يك سويه به خارج از كشور، ارايه خدمات اينترنت و اينترانت‌ و ساير خدمات باند پهن با رعايت قوانين جاري كشور صادر كرده بود.

او ادامه داد: از همان زمان به دليل محدوديت تكنولوژي و باند فركانسي و امكان اين كه بتوانيم به همه تقاضاها پاسخ دهيم مطالعات اوليه و كلان اقتصادي با همكاري مركز تحقيقات مخابرات شروع شد و در تابستان سال 86 به اتمام رسيد و در نهايت راهبردهاي صدور پروانه را تنظيم كرده و در همان سال گزارشي به هيات وزيران ارسال شد.

وي تاكيد كرد: هيات وزيران طرح را به تصويب رسانده و بر اساس مصوبه‌اي كه در دولت داشته‌ايم صدور پروانه بايد به صورت استاني انجام شود و همچنين در رابطه با مبالغ حق‌الامتياز مقرر شد از طريق مزايده، كف حق‌الامتياز مبالغ توسط كميسيون مشخص شود و شركت‌ها نيز حداقل صلاحيت فني و بازرگاني را داشته باشند.

او تصريح كرد: بعد از دريافت مصوبه موضوع در دستور كار كميسيون قرار گرفته و از ابتداي سال 87 سه جلسه به صورت فشرده نيز در اين زمينه برگزار شد و در نهايت كليات پروانه در كميسيون به تصويب رسيده و مبالغ پايه حق‌الامتياز به تفكيك استان‌ها مشخص شد.

معاون سازمان تنظيم مقررات گفت: اعطاي پروانه به مجري توسط رياست جمهوري در تاريخ 24 ارديبهشت‌ماه 87 اعلام مزايده و آغاز فروش اسناد در روز هشتم تيرماه سال جاري، برگزاري جلسه پرسش و پاسخ در روز دوم شهريورماه سال جاري، بازگشايي پاكت‌هاي الف و ب در تاريخ دوم مهرماه و بازگشايي پاكت‌هاي ج در تاريخ 13 آبانماه صورت گرفت.

سبوحي تصريح كرد: شركت ارتباطات مبين نت در 30 استان، شركت خدمات ارتباطي ايرانسل در شش استان،‌ شركت مشاركتي سيار اصفهان در يك استان، و شركت رايانه دانش گلستان در يك استان برندگان مزايده بودند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8712-05063
  • خبرنگار :