رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي: وايمكس نيازهاي دسترسي باند وسيع را برطرف مي‌كند

سرويس‌هاي باند پهن به‌عنوان زيربناي اصلي خدماتي است كه مردم در جامعه نياز دارند و اگر مي‌خواهيم به بحث آموزش الكترونيكي و دولت الكترونيكي برسيم زيربناي آن دسترسي باند وسيع و پهن است و قرار است فن‌آوري وايمكس به‌عنوان جديدترين فن‌آوري اين نياز را برطرف كند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود خسروي در مراسم اعطاي پروانه به برندگان مزايده وايمكس - خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم - با بيان اين كه اتفاقات بزرگي را در صنعت مخابرات شاهديم اظهار كرد: تا سال 2008 تعداد 200 اپراتور در سطح جهان ارايه اين فن‌آوري را آغاز كردند و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2012 بيش از 538 اپراتور ارايه آن را عهده‌دار شوند.

او افزود: با توجه به اين كه اپراتورهاي ارتباطي در يك شبكه جهاني هويت مي‌يابند بايد اين كار به صورت قانونمند صورت بگيرد و بحث صدور مجوز و چارچوب فعاليت‌ها نيز مشخص شود و موضوعات تعرفه، اينتركانكشن،‌ مديريت بر منابع كميابي مثل طيف فركانس و نامبرينگ و ديگر ضروريات بايد در فعاليت رگولاتورها ديده شود.

وي با بيان اين كه در سال 82 نهاد تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاسيس شده كه امر خصوصي‌سازي و آزاد سازي را به صورت هدفمند اجرا كند گفت: اهداف ما در سازمان و كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به‌عنوان استراتژي‌هاي كلي ديده شده و در چشم‌انداز 20 ساله ما بايد در سال 1404 به جايگاه اول منطقه برسيم كه براي رسيدن به آن بايد از مسير خصوصي سازي و آزاد‌سازي عبور كرده و كل بخش ارتباطات را خصوصي‌سازي كنيم.

خسروي افزايش دسترسي ارزان براي همه‌ مردم در رابطه با سرويس‌هاي ارتباطي،‌ ايجاد رقابت و حمايت از آن را از جمله اهداف اصلي سازمان ذكر كرد و افزود: از رقابت بحث ارتقاء كيفيت حاصل مي‌شود و همه اين‌ها در نهايت به نفع مردم است، از طرفي سياست كلي ما در سازمان ايجاد اعتماد همگاني است كه اين موضوع با ايجاد مقررات شفاف و برگزاري مزايده‌هاي كاملا شفاف به وجود مي‌آيد كه بتوانيم اعتماد همه را در اين زمينه جلب كنيم.

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي حفظ حقوق مشتركان و ارايه‌كنندگان سرويس و مديريت منابع كمياب را از ديگر استراتژي‌ها عنوان كرد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8712-05036
  • خبرنگار :