معاون بيمه ايران در گفت‌وگو با ايسنا: تساوي ديه زن ومرد در بيمه‌نامه‌هاي فروخته شده اجرا مي‌شود بيمه پوشش ارزش مضاعف سهام تا اوايل سال آينده اجرايي مي‌شود

بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالثي كه در حال حاضر فروخته مي‌شود شامل قانون تساوي ديه زن و مرد هستند و هزينه آن‌ها تفاوت چشگيري با قبل نخواهد داشت.

سياوش سعيديان ـ معادن فني بيمه ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه دستورالعمل‌هاي قانون جديد بيمه شخص ثالث در حال تدوين است و پس از ابلاغ قابليت اجرا دارد، افزود: ‌بيمه‌نامه‌هايي كه در حال حاضر فروخته مي‌شود شامل قانون تساوي ديه زن و مرد هستند.

او در مورد هزينه اين بيمه‌نامه‌ها و تفاوت نرخ آن با بيمه‌نامه‌هاي قبلي اظهار كرد: مبلغ آن تفاوت چشمگيري با قبل نخواهد داشت ندارد اما هزينه‌هاي جديد بر اساس چارچوب قوانين جديد تدوين مي‌شود.

معادن فني بيمه ايران در مورد زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها و حق‌ بيمه‌ها گفت: اين كار در بيمه مركزي در حال پيگيري است و در مورد زمان دقيق آن اطلاعي ندارم اما احتمالا تا پايان سال ابلاغ خواهد شد.

سعيديان همچنين بيمه پوشش ارزش مضاعف سهام را يكي از طرح‌هاي جديد در حال تدوين بيمه ايران نام برد و توضيح داد: بر اساس اين نوع بيمه كساني كه سهام‌دار بورس هستند اگر در شرايطي نياز به نقدينگي داشتند ديگر مجبور به فروش سهام‌شان نبوده و به جاي آن مي‌توانند بيمه‌نامه‌ پوشش ارزش مضاعف سهام را از بيمه‌ ايران بگيرند.

وي تصريح كرد: سهام‌داران با ارائه اين بيمه‌نامه به موسسات مالي و اعتباري مي‌توانند اعتباري را كه نياز دارند دريافت كنند و ديگر سهام‌شان را نفروشند؛ اين موضوع پايداري بورس در كشور را در پي دارد.

سعيديان درباره زمان ارائه اين بيمه‌نامه گفت: اين طرح جديد در حال طراحي است و احتمالا تا اوايل سال بعد اجرايي مي‌شود.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8711-15180
  • خبرنگار :