رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران: لحاظ سياست‌هاي اصل 44 و طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در بودجه 88 دو ويژگي مهم آن است

رييس‌جمهور گفت: لايحه‌ بودجه‌ سال 88 را به گونه‌اي تدوين كرده‌ايم كه پس از تصويب لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس نيازي به اصلاح دوباره‌ آن نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر احمدي‌نژاد پس از ارائه لايحه‌ بودجه‌ 88 به مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران حضور يافت و در پاسخ به پرسشي درباره اصلاحات مجلس در مورد لايحه‌ هدفمندكردن يارانه‌ها و برخي حذف‌ها، تصريح كرد: قانون را مجلس مي‌نويسد، ما لايحه را به مجلس داده‌ايم و آن‌چه از مجلس به عنوان قانون خارج شود لازم‌الاجراست.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه جهت‌گيري‌ها و توضيحات در مورد لايحه بودجه را نيز در صحن علني اعلام كرده‌ است، لايحه‌ بودجه‌ سال 88 را داراي چند ويژگي كليدي دانست و افزود: اولا شرايط بازار نفت در جهان در نظر گرفته شده و با توجه به اين شرايط تلاش كرديم حداكثر استفاده را از منابع انجام دهيم و كمترين قيمت را براي نفت در لايحه لحاظ كنيم تا با استفاده از ساير منابع هزينه‌هاي دولت را تامين كنيم.

وي خاطرنشان كرد: هم‌چنين سعي كرديم هزينه‌هاي دولت را در سال آينده محدود كنيم و غير از افزايش قانوني برخي موارد كه الزاما بايد در بودجه لحاظ شود، باقي مصارف كاهش يافته است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دولت سعي كرده علي‌رغم منابع سرمايه‌گذاري فوق‌العاده را افزايش دهد، گفت: چرا كه توسعه زيرساخت‌ها مقدمه‌ توسعه‌ و سرمايه‌گذاري اقتصادي است.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به افزايش اعتبارات در بخش‌هاي كشاورزي، فرهنگ و محيط زيست، اين افزايش را لازمه‌ توسعه‌ پايدار برشمرد.

وي در ادامه از رشد قابل توجه بودجه‌ بخش تحقيقات و فناوري سخن گفت و افزود: بودجه‌ سال آينده بودجه منسجم و نسبتا عملياتي‌اي است كه با توجه به شرايط امروز اقتصاد جهان تهيه شده است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين به احكام پيش‌بيني شده در لايحه‌ بودجه اشاره كرد و گفت: در نظر داريم مازاد درآمدها را در توسعه‌ فعاليت‌هاي عمراني سرمايه‌گذاري كنيم.

وي در تشريح برخي ارقام بودجه‌ سال 88، خاطر نشان كرد: بودجه جاري سال بعد، بدون احتساب قانون مديريت خدمات كشوري معادل 49 هزار ميليارد تومان است كه قانون مديريت خدمات كشوري نيز مبلغ پنج هزار ميليارد تومان به آن مي‌افزايد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت كه مجموع فعاليت‌هاي عمراني با احكام قانوني آن در لايحه‌ بودجه 88 به رقمي بيش از 26 هزار ميليارد تومان مي‌رسد و افزود: 22 هزار ميليارد آن مربوط به فعاليت‌هاي عمراني است و چهار هزار ميليارد تومان نيز به احكام قانوني اختصاص دارد.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه لايحه بودجه 88 بر اساس بهترين استفاده از شرايط امروز قيمت نفت تدوين شده است، تصريح كرد: تحول ساختاري در بودجه‌ريزي كشور ايجاد شده كه وابستگي هزينه‌هاي كشور به منابع نفتي را كاهش مي‌دهد و هزينه‌ها را به حداكثر 37 ميليارد دلار محدود مي‌كند.

احمدي‌نژاد افزود: 14 ميليارد دلار از اين منبع از حساب ذخيره‌ي ارزي برداشت مي‌شود و مابقي آن از درآمدهاي جاري حاصل از نفت خواهد بود.

وي هم‌چنين با اشاره به كار نمايندگان بر بودجه، ابراز اميدواري كرد در اين شرايط، بودجه در وقت مقرر در اختيار دولت قرار ‌گيرد.

رييس قوه‌ مجريه در پايان لحاظ سياست‌هاي كلي اصل 44 و طرح هدفمندكردن يارانه‌ها در بودجه 88 را دو ويژگي مهم بودجه سال بعد خواند و گفت: لايحه‌ بودجه‌ سال 88 را به گونه‌اي تدوين كرده‌ايم كه پس از تصويب لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس نيازي به اصلاح دوباره‌ آن نباشد و تمام پيش‌بيني‌هاي لازم را در اين باره انجام داده‌ايم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۸ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8711-04329
  • خبرنگار :