معاون ايدرو به ايسنا خبر داد: بروز مشكلاتي در تامين منابع مالي پروژه خط 3 مترو تهران پيشرفت فيزيكي فازهاي 17و18پارس جنوبي حدود 21درصد

تاكنون حدود 100ميليون دلار براي اجراي پروژه خط 3 مترو تهران اختصاص يافته است. صفرخليل ارجمندي ـ معاون گسترش پروژه‌هاي صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: تامين منابع مالي براي اجراي پروژه‌ خط 3 مترو تهران با مشكلاتي مواجه شده كه اميدواريم كارفرما و دستگاه‌هاي مسوول با اختصاص منابع مالي لازم مشكلات مالي اين پروژه را برطرف كنند. وي افزود: در حال حاضر وزارت كشور به صورت متمركز درباره تامين منابع مالي اجراي پروژه‌هاي مترو در سراسر كشور وارد عمل شده و قصد دارد در قالب بودجه‌هاي سنواتي يا بودجه اضطراري از حساب ذخيره ارزي اين پروژه‌ها را تامين مالي كند. او با اشاره به اين‌كه مدت زمان اجراي پروژه خط 3 مترو تهران شش سال است، افزود: براي اجراي ديگر پروژه‌هاي مترو در شهرهايي مانند شيراز، كرج و مشهد نيز وزارت كشور بايد منابع مالي لازم را در نظر گيرد. اين مقام مسوول همچنين با اشاره به ناكافي بودن ظرفيت توليد واگن در كشور عنوان كرد: اگر تمام ظرفيت توليد داخلي واگن نيز وارد شبكه شود، باز هم كفاف پروژه‌هاي مترو را نمي‌دهد. معاون گسترش پروژه‌هاي صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: در صورتي كه واگن‌سازان نتوانند به تعهدات خود در پروژه خط 3 مترو تهران عمل كنند، مجبور به واردات هرچه بيشتر واگن از خارج از كشور خواهيم بود. * * پيشرفت فيزيكي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي حدود 21 درصد ارجمندي در ادامه با بيان اين‌كه پيشرفت فيزيكي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي به حدود 21 درصد رسيده است، عنوان كرد:‌ از ابتداي اجراي اين پروژه تاكنون بيش از 600 ميليون دلار توسط كارفرما به كنسرسيوم داده شده و امسال مي‌توان گفت كه از نظر تامين منابع مالي، اين پروژه با مشكل چنداني روبه‌رو نشده است. وي با بيان اين‌كه بحران مالي جهاني باعث شده كه بسياري از پروژه‌هاي بزرگ صنعتي در كشورهاي مختلف جهان با مشكل مواجه شود، تصريح كرد: اين در حاليست كه پروژه‌هاي بزرگ صنعتي در ايران به نسبت، تاثير كمتري را از بحران مالي جهاني پذيرفته‌اند. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۶ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8711-03013.90023
  • خبرنگار :