مديرعامل واگن پارس: وام خريد واگن‌هاي باري قطع شد 80 ميليارد تومان درفروش محصولات ضرر کرديم با کمتر از50 درصد از توان کارخانه کار مي‌كنيم

مديرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: به دليل قطع شدن وام خريد واگن‌هاي باري از سوي دولت به خريداران آن در سال جاري، اين شرکت موفق به فروش پيش بيني شده يک هزار و 276 واگن باري خود نشده است.

غلامرضا رزازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اينکه دولت در گذشته تا80 درصد از قيمت واگن هاي باري را به خريداران وام پرداخت مي‌كرد، گفت: متاسفانه با قطع پرداخت تسهيلات به خريداران متقاضي خريد واگن‌هاي باري، بسياري از آنان ناتوان از خريد شده‌اند که اين موضوع آسيب جدي به ميزان فروش محصولات اين کارخانه شده است.

وي توضيح داد: هم اينک تمامي واگن‌هاي باري که در قالب قراردادهاي خارجي توليد شده به خريداران آنها تحويل داده شده است که اين تعداد معادل يکصد و 88 دستگاه واگن بود.

رزازي با بيان اينکه با شرايط جديد پيش رو، شرکت واگن پارس اراک تاکنون با80 ميليارد تومان ضرر در فروش محصولات خود روبرو شده است، يادآور شد: هم اينک واگن‌هاي توليدي در اين کارخانه ساخته شده است ولي خريداري براي آن پيدا نمي شود.

مديرعامل شرکت واگن پارس اراک در ادامه با بيان اينکه اين کارخانه با دارا بودن امکانات بالقوه در توليد انواع واگن و لوکوموتيو از وضعيت نامناسبي برخوردار است، بيان كرد: اين کارخانه در گذشته از جمله واحدهاي صنعتي ضرر ده استان بوده ولي در سال گذشته به سودآوري 500 ميليون توماني رسيده است.

وي افزود: چنين واحدي در وضعيت نرمال اقتصادي بايد سالانه يکصد و50 ميليارد تومان فروش داشته باشد که با احتساب سود 10 درصدي براي آن ميزان سود آن بايد 15 ميليارد تومان در سال باشد.

اين مدير صنعتي عنوان كرد: هم اينک و در 9 ماهه امسال واگن پارس اراک با کاهش هشت ميلياردي سود فروش خود روبه رو بوده است.

مديرعامل کارخانه واگن پارس اراک اظهار كرد: اين کارخانه هم اينک قادر است بيش از دو برابر توليد کنوني خود به توليد محصول بپردازد که اين موضوع نشان دهنده خالي بودن50 درصدي ظرفيت توليد در اين واحد صنعتي است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۶ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8711-02715
  • خبرنگار :