/همايش بحران جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها/ فرشباف پيشنهاد كرد: افزايش ظرفيت بيمه‌هاي اتكايي داخلي براي جلوگيري‌ از بحران‌ها

افزايش ظرفيت بيمه‌هاي اتكايي داخلي و گسترش بازارهاي بيمه به حوزه‌هاي خرد روش‌هايي است كه براي جلوگيري از بروز بحران‌هاي مشابه در كشورمان و مديريت‌هاي پيامد جهاني فعلي بايد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد فرشباف ماهريان ـ رييس كل بيمه مركزي ـ امروز در دومين همايش بحران جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: افزايش ظرفيت اتكايي داخلي نيازمند مصوبه‌اي از دولت است تا افزايش سرمايه صنعت بيمه كشور را بتوان از طريق آن محقق كرد.

وي ادامه داد: بسياري از سرمايه‌گذاري‌هاي موجود در كشور ما پوشش بيمه‌اي ندارند و همين مساله آنها را در برابر بحران‌هاي طبيعي و اقتصادي به شدت آسيب‌پذير كرده است كه با گسترش بازار بيمه كشور مي‌توان اين نقيصه را تا حدودي جبران كرد.

رييس كل بيمه مركزي با توجه به كاهش حق بيمه‌هاي واگذار شده به خارج گفت: حق بيمه‌هاي واگذار شده به خارج در سال 85 حدود 22.9 درصد كل حق بيمه‌ها بوده كه در سال 86 به 18درصد كاهش پيدا كرده و در عين حال حق بيمه‌هاي نفت و انرژي كه به طور متوسط 60 درصد بوده در حال حاضر به 42 درصد كاهش پيدا كرده است.

فرشباف اضافه كرد: وضعيت بسيار بحراني بيمه در كشورهاي بحران زده فرصتي را براي ما فراهم كرده كه در بازارهايي كه اجازه‌ ورود به آنها را نمي‌دادند ورود پيدا كنيم و اين كار جزو حمايت دولت از صنعت بيمه در شرايط فعلي ممكن نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: اين نكته درست است كه خلق پول بيش از حد در بازارهاي جهاني عامل اصلي اين بحران است ولي اين موازنه در كشور ما به صورت ديگري اشتباه است به اين معنا كه ارزش واقعي اقتصاد ما تقريبا برابر با ارزش غيرواقعي آن است در حالي كه بايد تلاش كنيم در حد ظرفيت اقتصاد خودمان خلق پول و اعتبار براي افزايش توليد داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۸ دی ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8710-15956
  • خبرنگار :