• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۸۷ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8710-15947

/همايش بحران جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها/ مديرعامل شركت بورس: نقدينگي از بازار سرمايه خارج شده است ارزش بازار سرمايه‌ حدود 25 درصد كاهش يافت

/همايش بحران جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها/
مديرعامل شركت بورس:
نقدينگي از بازار سرمايه خارج شده است
ارزش بازار سرمايه‌ حدود 25 درصد كاهش يافت

بازار سهام كشورمان از محل افتي كه در ارزش سهام شركت‌هاي حاضر در بورس به وجود آمده متاثر شده و اين بحران در شركت‌هايي كه بازارهاي صادراتي خوبي داشتند بيشتر به چشم مي‌خورد چرا كه با كاهش صادرات آنها در پي كاهش تقاضا در جهان و سود آنها كم شده و طبيعتا ارزش سهام آنان هم دچار افت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قاليباف اصل ـ مديرعامل شركت بورس ـ در دومين همايش بحران جهاني، فرصت‌ها و چالش‌ها تصريح كرد: آن دسته از شركت‌هايي كه كالاهايشان را در داخل كشور مي‌فروشند ولي قيمت محصولاتش به صورت جهاني تعيين مي‌شود نيز دچار كاهش ارزش سهام شده است كه شاخص بورس را تحت تاثير قرار داده است.

مديرعامل شركت بورس در تشريح وضعيت شاخص بورس توضيح داد: شاخص بورس از 10هزار واحد در ابتداي سال در 29 تيرماه به 12 هزار و 900 واحد رسيد ولي در حال حاضر با افت 17 درصدي نسبت به ابتداي سال و كاهش 35 درصدي نسبت به نقطه اوج خود به 8457 واحد رسيده است.

وي گفت: ارزش بازار ما هم در حال حاضر حدود 47 ميليارد دلار است كه اگر ارزش 15 ميلياردي واگذاري‌هاي اخير را از اين رقم كم كنيم ارزش بازار سرمايه‌ ما هم حدود 25 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

قاليباف اضافه كرد: نكته نگران كننده اين است كه با كاهش شاخص در بورس ايران شاهد كاهش شديدي در ارزش معاملات هستيم و اين در حالي است كه فعالان بازار سرمايه در كشورهاي ديگر كه شاخص بورس‌هاي آنان به مراتب بيشتر كاهش يافته همچنان در بازار حضور و فعاليت دارند.

مديرعامل شركت بورس به كاهش نقديندگي در بازار اشاره كرد و گفت: در حال حاضر نقدينگي از بازار سرمايه خارج شده است كه همين امر بحران بي‌اعتمادي به بازار سرمايه را به دنبال دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha