رييس شوراي اصناف كشور در گفت‌وگو با ايسنا: اصناف نبايد كالاها را بالاتر از قيمت روز بفروشند حتي اگر گران خريده باشند

رييس شوراي اصناف کشور از هماهنگي سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان با اين شورا براي کنترل قيمت‌ها در بازار و مبادي توليد خبر داد.

قاسم نوده‌فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به بحث کاهش قيمت‌هاي جهاني اظهار كرد: در حال حاضر شاهد كاهش قيمت انواع مواد اوليه هستيم که اين موضوع بر توليدات داخلي و واردات هم تاثيرگذار است.

او گفت: كاهش قيمت‌ها در سطح بازار بايد از مبدا آغاز شود تا به اصناف هم برسد چون اصناف اگر كالايي را ارزان بخرند ارزان هم مي‌فروشند و اگر گران بخرند گران مي‌فروشند، با اين حال معتقديم فروشندگان حتي اگر گران هم خريد كرده باشند نبايد جنس خود را بالاتر از قيمت‌هاي روز بفروشند و نظارت‌هاي لازم در اين زمينه را انجام خواهيم داد.

رييس شوراي اصناف کشور كاهش قيمت‌ها را مشمول كالاهاي موجود در انبار اصناف هم دانست و گفت: سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان بايد قيمت‌هاي واقعي روز كالاها را تعيين كند تا ما آن را در اختيار بازرسان واحد نظارت و بازرسي اصناف قرار بدهيم و بر همين اساس كنترل‌هاي مربوط به سطح بازار انجام شود اما كنترل اصلي بايد در مبادي قيمت‌گذاري كه بخش توليد و واردات است انجام شود.

فراهاني ادامه داد: سازمان حمايت بايد با همکاري شوراي اصناف واحدهايي را که کالاي خود را با مواد اوليه ارزان‌قيمت توليد مي‌کنند مشخص کند و ‌تعديل قيمت‌ها را آغاز كند.

رييس شوراي اصناف خاطرنشان کرد: اجراي پروژه کاهش قيمت‌ها و كنترل اعمال آن در بازار زمان‌بر اسنت و بايد هماهنگي‌هاي زيادي بين ارگان‌هاي مختلف در اين باره انجام شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۶ دی ۱۳۸۷ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8710-14099.84850
  • خبرنگار :