تحول نظام آموزشي/ بررسي ويژگي‌هاي انسان مطلوب نظام آموزش‌ و پرورش در افق چشم‌انداز ‌20ساله/4 اعلاميه110 (Declaration of Ten) - بخش دوم

اشاره:
آن چه كه در پي مي‌آيد چهارمين و آخرين بخش از گزارش نهايي پژوهشي است كه توسط دكتر كوروش فتحي واجارگاه در مجموعه‌ي مطالعات و پژوهش‌هاي ويژه‌ي طرح تدوين سند ملي آموزش و پرورش انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرويس مسائل راهبردي ايران (ايسنا)، اين پژوهش كه به بررسي ويژگي‌هاي انسان مطلوب در چشم‌انداز 20 ساله كشور مي‌پردازد، در گزارش نهايي خود منشور يا اعلاميه‌اي ارائه كرده‌ است که شکل اوليه ويژگي‌هاي انسان مطلوب را در قالب 10 طبقه اصلي، 60 مفهوم فرعي و تعداد زيادي ويژگي عرضه مي‌كند. اين ويژگي‌ها که براساس مطالعات اسنادي گسترده و دامنه دار انجام شده، فهرستي آزمايشي را براي اعتباربخشي ميداني پيشنهاد مي‌كند.
مجموعه‌ي گروه‌هاي پژوهشي اين منشور را با عنوان « اعلاميه 10» يا « Declaration of Ten» براي بررسي بيشتر و اعتباريابي معرفي مي‌كنند.

سرويس مسائل راهبردي خبرگزاري دانشجويان ايران به دنبال بررسي موضوع تحول و نوسازي نظام آموزشي کشور، جهت تسهيل دسترسي خبرنگاران و سياست‌پژوهان حوزه‌ي آموزش و  پرورش متن كامل اين منشور را منتشر مي‌كند. 
دومين و آخرين بخش از متن كامل اين منشور در قالب جداولي كه در تصاوير پيوست به انتهاي پيام منتشر شده است، به حضور خوانندگان گرامي تقديم مي‌شود.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۱ دی ۱۳۸۷ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 8710-11693
  • خبرنگار : 71271