معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يزد: شعارها 10 تا 15 درصد در توسعهي گردشگري مؤثر بودهاند
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد معتقد است: در ايران، تعيين شعارهاي مختلف در حوزهي گردشگري فقط 10 تا 15 درصد در توسعهي گردشگري كشور مؤثر بوده است. علياكبر كاظمي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه 80 درصد توسعهي گردشگري در ايران به امور اجرايي و زيرساختي بستگي دارد، اظهار كرد: در كشور ما، برخلاف ديگر كشورهاي جهان كه از شعارهاي گردشگري براي ترغيب و تشويق گردشگران و ايجاد انگيزه در مديران اجرايي بهرههاي فراوان برده ميشود، تعيين شعارهاي مختلف معمولا اثر قابل ملاحظهاي ندارند. وي ادامه داد: با تعيين شعار ملي گردشگري بهصورت يكساله و كوتاهمدت، زمينهي فرهنگي براي جلب توجه به اين شعارها و كاركردهاي اجرايي آنها را ميتوانيم ايجاد كنيم. او بيان كرد: فرهنگسازي براي اثربخشي شعارهاي گردشگري زمانبر است؛ اما بايد تلاش كنيم تا با استفاده از ابزارهاي مختلف تبليغاتي و اطلاعرساني، جاي اين شعارها را در نزد مردم و مديران باز كنيم. كاظمي پيشنهاد كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با ارايهي فراخوان، همهي كارشناسان و متخصصان حوزهي گردشگري را براي تعيين شعاري جامع، كامل و مؤثر به مشاركت دعوت كند. وي افزود: اگر شعاري را كه زمينهي فرهنگي و كاركرد اجرايي داشته باشد، براي شعار ملي سال بتوانيم انتخاب كنيم، موفقيت بيشتري در هدايت يكپارچه و منسجم گردشگري بهدست خواهيم آورد. نگاه صرف به مقولهي فرهنگي يا اجرايي در طرح شعار ملي گردشگري، امكان توسعهي متوازن و يكپارچه را ميگيرد. انتهاي پيام