/گزارش دور دوم سفر به لرستان/ رييس‌جمهور در فرودگاه خرم‌آباد: در دورم دوم سفرها تصميمات زيربنايي‌تر گرفته مي‌شود

رييس‌جمهور براي انجام دومين دور سفر استاني صبح چهارشنبه وارد فرودگاه خرم‌آباد در لرستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران درباره اهداف دور دوم سفرهاي استاني با بيان اين كه « خدا را سپاسگزارم و با همه‌ي وجود خوشحالم كه سفر دوم به لرستان سرفراز و قهرمان‌پرور انجام شد» افزود: اهداف سفرهاي دور دوم كاملا معلوم است؛ بررسي پيشرفت‌هاي مصوبات دور اول، بررسي كارشناسي و دقيق مصوبات در محل و كارهايي كه در آينده بايد انجام شود، هم‌چنين تشكيل شوراي اداري، بازديد از پروژه‌هاي در دست اجرا و رفع موانع آن‌ها و تشكيل جلسه‌ي دولت و تصميم‌گيري براي استان از اهم اهداف سفرهاي دور دوم است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: در دور قبل بعد از تقديم لايحه‌ي بودجه به مجلس به اين استان سفر كرديم و بنابراين عملا سال اول بعد از سفر نتوانستيم كار جدي در استان انجام دهيم؛ اما اين بار قرار شد قبل از بودجه، سفري به لرستان داشته باشيم تا اعتبار مصوبات را در بودجه‌ي آينده ببينيم و تلافي دور اول باشد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: در واقع قرار است استان‌هايي كه بعد از تصويب بودجه به آن‌ها سفر داشته‌ايم، اين بار سفر به آنها جلوتر بيفتد تا بشود در همين سال اول آثار سفر را در بودجه‌ي آينده ديد.

وي ديدار با علما، ايثارگران و مردم، هم‌چنين بازديد از برخي مناطق محروم را از برنامه‌هاي رييس‌جمهور برشمرد و گفت: اعضاي هيات دولت هم با سفر به شهرستان‌هاي استان در جلساتي به مشكلات رسيدگي مي‌كنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اميد است روند اجراي مصوبات دور اول در كارگروه‌هاي تخصصي و شوراي اداري مورد نظر قرار گيرد و به اطلاع مردم برسد.

رييس قوه‌ي مجريه، ادامه داد: براي دور دوم مصوبات زيربنايي‌تر و آينده‌نگري بيشتري در نظر گرفته مي‌شود. نوعا در دور اول رسيدگي به كارهاي فوري و فوتي بود، اما در دور دوم تصميمات زيربنايي‌تر براي اشتغال، توسعه‌ي منابع آبي، كشاورزي و دامي و پايداري صنعت استان و حمل و نقل جاده‌اي در اولويت است و دولت تصميمات خوبي در اين زمينه‌ها خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد گفت: دور اول بحث ساخت مراكز ورزشي و بيمارستاني در نظر بود اما امسال و در اين دوره گام‌هاي بلندتري برداشته مي‌شود؛ اگر چه خودمان فكر مي‌كنيم براي لرستان بايد كارهاي زيادتري انجام داد. هنوز كارهايي كه در لرستان انجام شده براي من راضي‌كننده نيست و بايد گره‌ها و موانع را در اين دور از سفر شناخت.

رييس‌جمهور در پايان اظهار اميدواري كرد در اين سفر ريشه‌يابي دقيق‌تري از موانع صورت گيرد؛ چرا كه لرستان قابليت جهش بالايي براي پيشرفت دارد.

دكتر احمدي‌نژاد تا دقايقي ديگر در استاديوم خرم‌آباد در بين مردم سخنراني مي‌كند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۸ آبان ۱۳۸۷ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8708-04116
  • خبرنگار : 71291