دبير انجمن صنايع بهداشتي، شوينده و آرايشي: تعهد به مشتري ارزش برند را افزايش ميدهد وزارت صنايع و معادن كار خاصي در توسعه برند انجام نداده است
هر چقدر كه تعهد به مشتري افزايش يابد، ارزش برند شركتها نيز بالا ميرود. بختيار علمبيگي - دبير انجمن صنايع بهداشتي، شوينده و آرايشي - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: افزايش كيفيت محصولات و تعهد به مشتري دو عامل اساسي در بالا رفتن ارزش برند يك شركت هستند. وي با بيان اينكه گاهي اوقات ارزش برند يك شركت از ارزش كل سرمايههاي آن بالاتر ميرود، عنوان كرد: در صنايع بهداشتي، شوينده و آرايشي كشور برندهاي باسابقهاي وجود دارند كه قدمت برخي از آنها حتي به بيش از 80 سال نيز ميرسد. او افزود: برند معتبر در ذهن مردم نقش بسته و همين امر كافي است تا شركت داراي برند معتبر در بازار به فروش مناسبي دست پيدا كند. وي همچنين با اشاره به اينكه بخش تحقيقات و بازاريابي شركتها نقش بررسي ميزان رضايتمندي مشتريان را از محصولات توليدي شركت به عهده دارند، خاطرنشان كرد: در حوزه صنايع بهداشتي، شوينده و آرايشي نيز بعد از اينكه يارانه كالاهايي مانند پودر، صابون، شامپو، مايع ظرفشويي و خميردندان حذف شد، با به وجود آمدن بازار رقابتي در كشور شركت نسبت به رضايتمندي مشتريان از محصولاتشان حساس شدند. اين فعال صنعتي با تاكيد بر اين كه بدون توجه به سلايق و نيازهاي مشتري شركتهاي توليدي به زودي بازار خود را از دست ميدهند، اظهار كرد: متاسفانه در ايران بحث ارزشگذاري برند تاكنون مورد توجه قرار نگرفته است و بسياري از برندهاي معتبر نيز در طول زمان فراموش شدهاند. دبير انجمن صنايع بهداشتي، شوينده و آرايشي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد در زمينه اهميت برند و نقش آن در دنياي امروز اطلاعرساني بيشتري انجام شود، گفت: وزارتخانههاي صنايع و معادن و بازرگاني نيز تاكنون عكسالعمل مناسبي در خصوص بحث برند و توسعه آن در كشور از خود نشان نداده است. علمبيگي در ادامه با بيان اينكه هنوز فرهنگ لازم براي ادغام واحدهاي توليدي در كشور به وجود نيامده است، توضيح داد: بحث ادغام در بين صنايع بهداشتي، شوينده و آرايشي چند سال پيش مطرح شد، اما به دليل عدم وجود فرهنگ لازم نتيجهاي در بر نداشت. وي خاطرنشان كرد: در واقع همه حاضرند كه مديرعامل شركت ورشكسته خود باشند، اما حاضر نيستند، سهامدار يا عضو هيات مديره يك شركت قوي حاصل از ادغام چند شركت باشند. انتهاي پيام