معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم: جامعهي هدف شعار ملي گردشگري بايد مردم و مسؤولان باشند گاهي مقاومت مسؤولان دربرابر صنعت گردشگري بيش از مردم است
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم تأكيد كرد: جامعهي هدف شعار ملي گردشگري بايد مردم و مسؤولان ديگر دستگاههاي دولتي باشند. محمود مسگري در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر لزوم مقطعي بودن شعار ملي گردشگري، اظهار داشت: هر سال با آغاز سال نو، مقام معظم رهبري شعاري كلان را براي تعيين خط و مشيها و برنامهريزيهاي كلان اجرايي اعلام ميكنند كه دستورالعمل همهي دستگاهها و مسؤولان قرار ميگيرد. ما هم با تبعيت از اين امر، شعاري ملي را براي توسعهي هدفمند گردشگري در مدت يك سال ميتوانيم تعيين و اعلام كنيم. وي با بيان اينكه شعار ملي گردشگري تعيينكنندهي خط و مشي سازمانهاي استاني در طول سال خواهد بود، ادامه داد: اجرايي كردن اين شعار ازسوي سازمان مركزي با دريافت گزارش عملكرد مورد نظارت ميتواند قرار گيرد. او بيان كرد: تفاوت ظرفيتها، پتانسيلها و اقليمهاي استانها، تفاوت در رويكردهاي گردشگري را بهدنبال دارد. بهعنوان مثال، محوريت گردشگري در استان قم، گردشگري مذهبي و در استان لرستان، طبيعتگردي است. بنابراين تعيين شعار ملي گردشگري، به جاي رويكردهاي گردشگري، برنامهريزيهاي نرمافزاري را ميتواند شامل شود و به تناسب ظرفيت استانها، بوميسازي شود. مسگري تعيين يك شعار ملي واحد و جامع را براي توسعهي گردشگري مؤثر دانست و افزود: اين شعار بايد دربرگيرندهي همهي ابعاد مطرح و مسايل پيش روي گردشگري باشد. وي گفت: تفهيم ابعاد مؤثر و مهم صنعت گردشگري و لزوم همكاري مسؤولان و مردم در اين صنعت از جمله مسايلياند كه بيش از گذشته بايد مورد تأكيد قرار گيرند. معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قم با بيان اينكه در برخي مواقع، مقاومت مسؤولان دربرابر صنعت گردشگري بيش از مردم است، يادآور شد: جلب توجه مسؤولان دستگاههاي دولتي نسبت به اهميت صنعت گردشگري و همكاري براي توسعهي آن، كاركرد فوقالعادهاي در تسهيل روند توسعهي گردشگري دارد. بنابراين بايد تلاش كنيم هرچه بيشتر و با استفاده از ابزارهاي مختلف مانند شعار ملي گردشگري، فرهنگ عمومي مردم و ديدگاه مسؤولان را نسبت به اين صنعت ارتقا دهيم. انتهاي پيام