*100 برند با ارزش جهان در سال 2008 معرفي شدند* كوكاكولا در صدر تويوتا اول در ميان خودروسازان غيبت نام‌هايي مانند جنرال‌موتورز، كرايسلر و نيسان

100 برند با ارزش جهان در سال 2008 مشخص شدند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ليست 100 تايي، كوكولا با ارزش برندي معادل 66.667 ميليارد دلار در صدر قرار گرفته است. همچنين در بين 100 برند با ارزش جهان نام 12 خودروساز به چشم مي‌خورد و در ميان آن‌ها، تويوتا با ارزش برند 34.050 ميليارد دلار رتبه ششم را به دست آورده است. مرسدس بنز با رتبه 11، بي‌ام‌و با رتبه 13، هوندا با رتبه20، فورد با رتبه 49، هارلي ديويدسون با رتبه 50، فولكس‌واگن با رتبه 53، آئودي با رتبه 67، هيونداي موتور با رتبه 72، پورشه با رتبه 75، لكسوس با رتبه 90 و فيات با رتبه 93 ديگر شركت‌هاي خودروسازي قرار گرفته در اين ليست هستند. نكته جالب اين جاست كه شركت‌هاي مطرحي مانند جنرال‌موتورز، كرايسلر و نيسان موتور نتوانسته‌اند، هيچ جايگاهي در اين ليست به‌دست آورند. از ديگر شركت‌هاي توليدي و صنعتي قابل اعتنا در اين ليست مي‌توان به نوكيا با رتبه 5، ژيلت با رتبه 14، مالبورو با رتبه 18، سوني با رتبه 25، پپسي با رتبه 26، نايك با رتبه 29، نستله با رتبه 63، كاترپيلار با رتبه 68، آديداس با رتبه 70، رولكس با رتبه 71، پاناسونيك با رتبه 78 و موتورلا با رتبه 87 اشاره كرد. همچنين شركت‌ها آمريكايي بيشترين سهم را در ليست با بيش از 50 برند به خود اختصاص داده‌اند. در اين ليست برندهايي از كشورهاي ژاپن، فنلاند، آلمان، فرانسه، كره‌جنوبي، سوئد، انگلستان، سوييس، هلند، ايتاليا، كانادا و اسپانيا نيز به چشم مي‌خورند. پايين‌ترين ارزش برند در اين ليست 100 تايي با 3.388 ميليارد دلار متعلق به يك شركت آمريكايي خدمات مالي است. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۱ مهر ۱۳۸۷ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8707-00273
  • خبرنگار :