/افتتاح‌30 نمايندگي مجاز سايپا در مشهد/ بذرپاش: ايران مي‌تواند جزو ‌5 کشور خودروساز دنيا باشد

مديرعامل شركت خودروسازي سايپا گفت: عليرغم اينکه عده‌اي مي خواهند صنعت خودروسازي ايران را ضعيف جلوه دهند، ما به موفقيت هاي زيادي در اين زمينه دست يافته‌ايم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس مهرداد بذرپاش ديروز در مراسم افتتاح30 نمايندگي مجاز سايپا در مشهد با تبريک اعياد شعبانيه، تصريح کرد: با تلاش‌هاي فراوان در صنعت خودرو، ايران توانست در صنعت خودروسازي به رتبه دهم دنيا برسد و علي‌رغم اينکه عده‌اي مي خواهند اين را ناديده گرفته و صنعت خودروسازي ايران را ضعيف جلوه دهند، ما به موفقيت‌هاي زيادي در اين صنعت دست يافته‌ايم.

وي افزود: رتبه دهم در بين حدود 180 کشور مي‌تواند رتبه خوبي باشد ولي با توجه به هوش و استعداد خلاق ايراني و کمي سخت کوشي مي‌توانيم اين رتبه را به پنج يا شش ارتقا دهيم و اين امر سخت ولي شدني است.

وي با بيان اينکه افتتاح اين 30 نمايندگي نوزدهمين پروژه از ميان 30 پروژه امسال است، اظهار كرد: با افتتاح اين 30 نمايندگي تعداد نمايندگي‌هاي مجاز اين شرکت به 650 واحد مي رسد.

بذرپاش 30 تا 35 درصد از مولفه‌هاي مد نظر مشتري در خريد خودرو را در دنيا، خدمات پس از فروش خودرو دانست و تاکيد کرد: اين مطلب نشان مي دهد که يک سوم فروش را مديون خدمات پس از فروش هستيم و حتي در ايران اين درصد بيشتراست.

وي خاطرنشان كرد: در حوزه خدمات يک بحث گارانتي است که بعد از زمان يا پيمايش مشخصي به اتمام مي رسد و ديگري بحث وارانتي است که بايد بيش از پيش به آن توجه شود.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم مديرعامل شركت سايپا يدك نيز گفت: يکي از اهداف اصلي گروه خودروسازي سايپا توسعه خدمات پس از فروش است.

مهندس حسن عموزاده با بيان اينکه با افتتاح اين نمايندگي‌ها پنج درصد به نمايندگي‌هاي اين شرکت افزوده مي شود، افزود: همچنين فضاي تعميرگاهي از 941 هزار متر مربع به يک ميليون و50 هزار متر مربع افزايش مي‌يابد که رشد هفت درصدي را نشان مي‌دهد و ميزان اشتغال زايي نيز از 16 هزار و 641 نفر به 17 هزار و 800 نفر مي رسد.

وي تصريح کرد: تاکنون نگاه‌ها يا صرفا بازرگاني بوده است و يا خدماتي ولي اکنون بازرگاني در کنار خدمات بايد توجه ‌شود و اين دو فاکتور بايد در کنار هم باشند تا باعث موفقيت شوند.

عموزاده خاطرنشان كرد: بازرگاني به رشد خدمات کمک مي کند و باعث افزايش درآمد نمايندگي‌ها و در نتيجه سرمايه‌گذاري بيشتر در زمينه خدمات مي‌شود که اين دسترسي و رضايت مشتريان را به خدمات بهتر و آسان‌تر مي‌کند.

مديرعامل سايپا يدک اظهار كرد: از طريق همکاري سايپا با بانک سپه تسهيلاتي به وجود آمده که به نمايندگي‌ها براي احداث ايستگاه‌هاي نمايندگي داده مي‌شود و اکنون تقريبا در تمام شهرهاي کشور نمايندگي داريم، با اين وجود با تسهيلات و افزايش ايستگاه‌هاي خدماتي به دنبال کاهش هزينه‌ها، دسترسي آسان‌ترمشتريان به خدمات سايپا هستيم.

وي درباره توجه به بحث آموزش گفت: به جاي افزايش ساعت آموزش نمايندگي‌ها سعي بر سنجش و اثريابي آموزش‌ها داريم و با توجه به قراردادهايي که با سازمان فني و حرفه‌اي داريم، توانسته‌ايم از سطوح کف تا سطوح بالا نيروي ماهر با دانش فني تربيت کنيم و اين مي‌تواند خلا بين مهندسين و نيروهاي کف را کاهش دهد.

وي عنوان کرد: امسال براي اولين بار قطعات را به صورت انحصاري، نيمه انحصاري و کاملا تجاري عرضه کرديم.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8705-09485
  • خبرنگار :