*گشايش پتروشيمي کرمانشاه* وزيــر نـفـت: بزرگترين خط انتقال اتيلن دنيا 57 درصد پيشرفت فيزيکي دارد

وزير نفت گفت: توانمندي‌ها و سرمايه‌هاي کشور بايد در اختيار همه ملت قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، غلامحسين نوذري ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پتروشيمي کرمانشاه، اظهار كرد: افتتاح اين مجتمع پتروشيمي پيام صنعتي شدن استان کرمانشاه را به همراه دارد.

وي با بيان اينکه جهت‌گيري توسعه استاني مانند کرمانشاه از بخش کشاورزي به سمت فرهنگ صنعتي در حال تغيير است، گفت: در فرهنگ صنعتي ايجاد اشتغال بيشتر و تغيير نگاه مهندسي استان مدنظر است.

نوذري بر لزوم ايجاد صنايع پايين دستي پتروشيمي در کرمانشاه تاکيد کرد و با بيان اينکه افتتاح اين مجتمع مقدمه شروع کار جوانان اين استان است، افزود: مجموعه حرکتي که افتتاح اين پتروشيمي براي استان خواهد داشت ايجاد صنايع پايين دستي و اشتغال جديد براي جوانان مستعد کرمانشاهي است.

وي با بيان اينکه بزرگترين خط انتقال اتيلن دنيا به طول 2400 کيلومتر در ايران در حال اجراست، تصريح کرد: اين پروژه 57 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که با تکميل آن مجموعه حرکتي در راستاي توازن منطقه‌يي، نگاه صنعتي و ايجاد اشتغال زنجيره‌يي ايجاد خواهد شد.

وزير نفت با اشاره به در حال اجرا بودن طرح پالايشگاه 150 هزار بشکه‌اي کرمانشاه، به مراحل مطالعاتي و شروع کار اجرايي اين پروژه بزرگ اشاره و خاطرنشان كرد: پالايشگاه فعلي کرمانشاه داراي ظرفيت 24 هزار بشکه‌اي است که ايجاد پالايشگاه جديد نويد يک حرکت سريع براي مردم استان را به همراه خواهد داشت.

نوذري کاهش حجم نقل و انتقالات، کاهش هزينه و توجه به کشاورزي در منطقه غرب کشور را از اهداف ايجاد مجتمع بزرگ پتروشيمي کرمانشاه عنوان کرد و گفت: توليد اوره و آمونياک اين مجتمع مي‌تواند علاوه بر نياز منطقه‌يي در کل کشور نيز مورد استفاده قرار گيرد.

وي گفت: در گذشته مجبور بوديم که توليدات اوره و امونياک را از ماهشهر و عسلويه به اين منطقه ارسال کنيم که خوشبختانه با افتتاح اين پروژه نياز مناطق غربي کشور به طور کامل تامين خواهد شد.

وزير نفت فرهنگ مشارکتي مردم در احداث اين طرح را بسيار مثبت ارزيابي و اظهار كرد: بيش از 61 هزار سهامدار بخش خصوصي در اين طرح مشارکت داشتند که نشان از فرهنگ بالاي مشارکت مردم کرمانشاه است و در نوع خود منحصر به فرد است.

نوذري گفت: هدف دولت ايجاد توسعه متوازن در کل کشور است زيرا معتقديم توانمندي‌ها و سرمايه‌هاي کشور بايد در اختيار همه ملت قرار گيرد.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد كه با افتتاح پروژه‌هاي صنعتي استان کرمانشاه اين استان پرچمدار توسعه در ايجاد اشتغال پايدار در منطقه باشد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ تیر ۱۳۸۷ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8704-03296
  • خبرنگار :