مديرعامل ايران‌خودرو: بهمن ماه از محصول جديدمان رونمايي خواهيم كرد در حال مذاكره براي رفع موانع توليد چري در ايران هستيم

خودرويي كه قرار است در ماه بهمن رونمايي كنيم، براي بازارهاي صادراتي طراحي شده و يك كلاس پايين‌تر از سمند فعلي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر منطقي - مديرعامل ايران خودرو - با اعلام اين خبر افزود: امسال محصولات متعددي وارد بازار خواهد ‌شد كه سمند اتوماتيك و دو محصول كه به صورت مشترك با كشورهاي ديگر ساخته مي‌شود، از جمله آن‌هاست.

وي با تكذيب از دستور كار خارج شدن توليد محصولات چري در ايران گفت: يك‌سري موانع براي توليد چري ايجاد شده كه در حال مذاكره براي رفع‌ آن‌ها هستيم.

او خاطرنشان كرد: خط توليد مدل قديمي چري (A15) نيز به يك شركت خصوصي مشترك (ايران‌خودرو خراسان و سناباد خودرو توس) واگذار شده است.

طبق گفته وداديان - مديرعامل شرکت گروه صنايع توليدي سناباد خودرو توس - تاکنون خودروي چري با موتوري 1600cc و با قيمت 12 تا 13 ميليون تومان به تعداد 260 دستگاه توليد شده است كه در مهر ماه امسال روانه بازار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، خودرو فوق همان مدل A15 چري است كه تا پيش از اين به صورت آزمايشي و در تيراژ ماهانه حدود 20 تا 30 دستگاه در شركت ايران‌خودرو توليد مي‌شد.

لازم به يادآوري است كه شركت چري قراردادي را با شركت ايران‌خودرو در تابستان سال گذشته (1386) براي ساخت خودرو ارزان‌قيمت (S21) امضا كرده و قرار بود كه كارخانه آن اواخر پارسال در بابل كلنگ‌زني شود كه با توجه به مخالفت وزير صنايع و معادن اين كار عملي نشد. البته بعد از آن وزير اعلام كرد كه منظور او فسخ قرارداد نبوده است.

مديرعامل ايران خودرو در تبيين اهداف سفر ديلرهاي روسي به ايران گفت: بازار روسيه بازار بزرگي است كه با توجه به نزديكي‌اش با ايران بايد از آن استفاده كنيم. در اين راستا از خودروي جديد صادراتي نيز 10 هزار دستگاه وارد بازار روسيه خواهد شد.

گفتني است، روز گذشته نمايندگان فروش ايران خودرو در روسيه با منوچهر منطقي مديرعامل اين شركت پيشنهادهاي مختلفي همچون ايجاد سايت توليد سمند در روسيه را مطرح كردند.

ايجاد تنوع در مدل‌هاي صادراتي، افزايش حجم خودرو و قطعات يدكي ارسالي و صادرات پژو 206 صندوق‌دار با برند ايران خودرو به روسيه از ديگر درخواست‌هاي آنان بود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8703-13693
  • خبرنگار : 71186