معاون وزير نفت درگفت‌وگوباايسنا: هنوز جزئيات سهميه‌بندي دور جديد به ما ابلاغ نشده است نگران تامين سوخت نباشيد

درباره جزئيات سهميه‌بندي دور جديد هنوز هيچ دستورالعملي به ما ابلاغ نشده است.

محمدرضا نعمت‌زاده ـ مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران ـ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: پس از ابلاغ و بررسي جزئيات مي‌توان نسبت به موارد مختلف آن از جمله افزايش قيمت بنزين سوپر اظهار نظر كرد.

وي در خصوص بودجه واردات بنزين و گازوييل در سال جاري و اين‌كه آيا دولت قصد ارايه لايحه متمم براي اين منظور به مجلس را دارد يا خير؟ گفت: وظيفه ما تامين سوخت كشور است و مشكلي نيست؛ نگران نباشيد. همان طور كه هر سال سوخت كشور تامين شده، امسال نيز تامين خواهد شد. دولت به امور مسلط است و خودش تصميم‌گيري مي‌كند.

به گزارش ايسنا، مسوولان وزارت نفت درحالي ازاظهارنظر درخصوص جزييات سهميه‌بندي دور جديد خودداري مي‌كنند كه كمتر از 11 روز ديگر اجراي اين طرح عملياتي خواهد شد. در اين زمينه به‌نظر مي‌رسد در آستانه ورود به دومين سال اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين كه با عملياتي شدن طرح توزيع گازوييل با كارت هوشمند مصادف شده، لازم است براي ادامه روند آرام و مناسب سوختگيري در جايگاه‌ها، تمهيدات لازم از سوي وزارت نفت در رفع نيازهاي سخت‌افزاري و همچنين نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد آرامش در مجاري عرضه جدي‌تر گرفته شود.

تجربه شرايط نابسامان ايجاد شده در اجراي توزيع بنزين تنها با كارت هوشمند از ابتداي خرداد سال گذشته و آغاز سهميه‌بندي بنزين در بامداد ششمين روز تير پارسال نشان مي‌دهد كه به طور قطع امسال نيز اجراي طرح توزيع گازوييل با كارت هوشمند، آزاد شدن قيمت بنزين سوپر و قطع ارائه بنزين كوپني و اعمال اين سهميه از طريق كارت‌هاي هوشمند سوخت كه همگي ازابتداي تير عملياتي خواهند شد، نيازمند توجه جدي‌تر به وضعيت جايگاه‌ها به‌ويژه در روزهاي باقي‌مانده از خرداد است.

در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد كه بهتر است تصميمات گرفته شده در ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، براي ايجاد هماهنگي بيش‌تر هرچه سريع‌تر به مجريان طرح مانند وزارت نفت و نيز به‌تبع آن جايگاه‌داران نيز ابلاغ شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8703-09271
  • خبرنگار :