• دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8703-09249

رييس سنديكاي جايگاه‌داران مطرح كرد: آزادسازي قيمت و افزايش مصرف بنزين سوپر در بلندمدت ضرورت اجراي طرح‌هاي امنيتي در جايگاه‌ها در 45روز آينده

رييس سنديكاي جايگاه‌داران مطرح كرد:
آزادسازي قيمت و افزايش مصرف بنزين سوپر در بلندمدت
ضرورت اجراي طرح‌هاي امنيتي در جايگاه‌ها در 45روز آينده

اعلام قطع سهميه‌هاي كوپني و اعمال آنها از طريق كارت هوشمند سوخت از ابتداي تير با آزاد شدن قيمت بنزين سوپر همزمان با آغاز دور جديد سهميه‌بندي و نيز اجرايي شدن طرح توزيع گازوئيل صرفا با كارت هوشمند از تيرماه موجب ترافيك جايگاه‌ها و نيز ايجاد برخوردهاي لفظي و فيزيكي در مجاري عرضه خواهد شد.

بيژن حاج محمدرضا ـ رئيس سنديكاي جايگاه داران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: البته در اين راستا و به ويژه اعمال تغييرات در سهميه‌بندي بنزين در دور جديد جز اطلاعات به دست آمده از رسانه‌ها، هيچ گونه دستورالعملي به ما ابلاغ نشده است.

وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر روزانه حدود سه ميليون ليتر بنزين از طريق كوپن عرضه مي‌شود.

او با ابراز نارضايتي از اعلام اين جزئيات 15 روز پيش از اجراي طرح و همچنين در نظر گرفته ‌نشدن هيچ برنامه امنيتي خاصي از سوي ناجا براي ايجاد آرامش در جايگاه‌ها افزود: به تازگي‌ حتي پليس 110 نيز در برخوردهايي كه در جايگاه‌ها پيش مي‌آيد، از حضور در جايگاه‌ها امتناع كرده و رفع مشكل را به كلانتري‌هاي موجود در منطقه ارجاع مي‌دهد كه با اين شيوه پيش‌بيني مي‌شود مشكلات و برخوردهاي لفظي و فيزيكي بسياري در 11 روز باقي‌مانده و نيز حداقل يك ماه ابتداي تابستان در جايگاه‌ها وجود داشته باشد كه ترافيك سنگين سوختگيري را نيز به همراه خواهد داشت.

حذف تدريجي يارانه بنزين در راستاي برنامه سال 1391

رئيس سنديكاي جايگاه‌داران با اشاره به طرح دولت مبني بر آزادسازي قيمت سوخت تا سال 1391 خاطرنشان كرد: به اين منظور در خصوص قير و تاحدودي روغن فعاليت‌هاي مناسب انجام شده است. همچنين حذف يارانه بنزين براي خودروهاي بالاتر از 2000 و 1300 سي‌سي نيز در همين راستاست.

توزيع آزاد و بدون نياز به كارت سوخت بنزين سوپر از ابتداي تير

وي با تاكيد بر اين‌كه از ابتداي تير بنزين سوپر آزادانه و بدون نياز به كارت هوشمند سوخت توزيع خواهد شد، تصريح كرد: به نظر مي‌رسد با آزاد شدن قيمت اين فرآورده، اگرچه در يك ماه نخست با كاهش مصرف مواجه شويم، ولي به مرور با افزايش واردات خودورهاي خارجي و همچنين بيشتر شدن ساخت خودروهاي توليد داخل كه نياز به بنزين سوپر دارند، مصرف اين فرآورده در طولاني مدت افزايش پيدا كند.

دومين شوك تورمي در راه است

حاج محمدرضا به شوك تورمي ايجاد شده در نتيجه حذف يارانه‌ بنزين در موارد مطرح شده در جامعه اشاره و يادآوري كرد: در فازهاي بعدي لازم است قيمت بنزين معمولي نيز جهش ديگري پيدا كند كه شوك بعدي را به همراه خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha