رييس اداره امورخوابگاههاي دانشگاه اروميه: بافتهاي خوابگاهي دانشگاه فرسوده است مجوز احداث يك خوابگاه 360 نفره اخذ شد

رييس اداره امور خوابگاههاي دانشگاه اروميه عمده ترين مشكل خوابگاهي دانشگاه را تراكم بيش از حد دانشجويان در خوابگاهها بيان كرد و گفت: ظرفيت خوابگاهها متناسب با افزايش سالانه دانشجويان نيست.

عباسي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه تمامي بافتهاي خوابگاهي داراي قدمتي بيش از 30 سال بوده و فرسوده هستند، اظهار داشت: مجوز احداث يك خوابگاه 360 نفره از طريق صندوق رفاه اخذ شده است، همچنين براي اخذ مجوز احداث يك خوابگاه 360 نفري ديگر نيز تلاش مي شود.

وي در ادامه با اشاره به عدم صدور مجوز احداث خوابگاه و تاكيد بر خودگردان سازي خوابگاهها از طرف وزارت علوم بر لزوم فرهنگ سازي براي ساخت خوابگاه توسط خيرين تاكيد كرد و گفت: متاسفانه تاكنون عليرغم تامين زمين ازسوي دانشگاه، خيرين رغبت چنداني نسبت به احداث خوابگاههاي دانشجويي ندارند.

به گفته عباسي، در حال حاضر 3 هزار و 212 دانشجو در خوابگاههاي ملكي دانشگاه و دو هزار و 310 نفر نيز در خوابگاههاي خودگردان سكونت دارند.

وي در ادامه به امكانات خوابگاهها اشاره و اظهار كرد: در خوابگاههاي ملكي براي هزار و 500 نفر از دانشجويان امكان استفاده از يك يخچال براي هر اتاق فراهم است و در مابقي خوابگاهها به ازاي هر 2 اتاق يك يخچال موجود است، اجاق گازهاي كليه خوابگاهها نو يا در حد نو مي‌باشد.

وي وضعت اتاقهاي مطالعه و تلويزيون را مناسب ارزيابي و اضافه كرد: خوابگاههاي مستقر در محوطه دانشگاه مجهز به كامپيوتر و خط اينترنت هستند، همچنين سعي مي‌شود خوابگاي خودگردان نيز به كامپيوتر تجهيز و خط اينترنت آنها متصل شوند.

رييس اداره امور خوابگاههاي دانشگاه اروميه در خاتمه با اشاره به برگزاري هفته خوابگاهها ترويج فرهنگ زندگي جمعي در خوابگاه، افزايش مشاركت دانشجويان در اداره خوابگاهها،آشنايي مسئولين دانشگاه با مسائل و مشكلات دانشجويان، تامين مسكن دانشجويي با اهتمام ملي و ترويج خوابگاه سازي به عنوان ارزش اسلامي را از اهداف برنامه هاي اين هفته برشمرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8702-13135
  • خبرنگار :