وزيرعلوم درپاسخ به «بحثهاي مطرح درباره تغيير رياست دانشگاه آزاد»:‌ تا اين لحظه بحثي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح نشده است

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص مباحث مطرح شده درباره تغيير رياست دانشگاه آزاد اسلامي و مطرح شدن آن در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گفت: تا اين لحظه دراين باره بحثي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمد مهدي زاهدي امروز در حاشيه مراسم تقدير از خيرين آموزش عالي، درباره نظر وزارت علوم درباره تغيير رياست دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: در اين باره نظري ندارم.

وي در خصوص تغيير عنوان برخي آموزشكده‌ها و دانشكده‌ها همانند شمسي‌پور و شريعتي، اظهار کرد: اين موضوع ارتباطي با وزارت علوم ندارد، چرا که اين موسسات به وزارت آموزش و پرورش وابسته هستند. ثانيا طبق اطلاعات موثق بنده هيچ تغيير وضعيتي در اين موسسات ايجاد نشده است و شايعاتي است که منشاء و منبع آن مشخص نيست.

وي افزود: تا اين لحظه هيچ تغييري در برنامه آموزش و پرورش ايجاد نشده و در اين رابطه نامه اي به وزارت علوم ارسال نشده است و بنده قويا اين مسائل را تکذيب مي کنم.

دکتر زاهدي همچنين با رد شائبه هاي موجود در خصوص تغيير مدرک دانشجويان در برخي دانشكدهها و موسسات آموزش عالي، اظهار کرد: تغيير مدرک به هيچ عنوان امکانپذير نيست و کليه دانشجويان با همان عنواني که در زمان ثبت نام از طريق سازمان سنجش اقدام مي کنند، با همان عنوان نيز فارغ التحصيل مي شوند.

بيش از 50 درصد متقاضيان خوابگاهي دوره‌هاي روزانه تحت پوشش خوابگاهي هستند

تخصيص 100 ميليارد تومان براي امر خوابگاه سازي در وزارت علوم

وزير علوم با اشاره به تخصيص 100 ميليارد تومان براي امر خوابگاه سازي در وزارت علوم گفت: اين رقم بسيار بالايي است چرا که سال گذشته کل بودجه وزارت علوم در بخش عمراني 200 ميليارد تومان بود که امسال اين رقم به بيش از 400 ميليارد تومان افزايش يافته است.

وي با بيان اينکه وزارت علوم آمار کامل کليه خوابگاه هاي کشور را در اختيار دارد، گفت: در اين راستا اعلام شده تا نسبت به توزيع عادلانه اعتبارات خوابگاهي اقدام شود و با اين اعتبار 100 ميليارد توماني مي توانيم تمام نيازهاي موجود را برطرف کنيم.

دکتر زاهدي با بيان اينکه ما موظفيم 40 درصد دانشجويان روزانه تحت پوشش خوابگاهي قرار دهيم، تصريح کرد: در حال حاضر بيش از 50 درصد متقاضيان خوابگاهي دوره‌هاي روزانه تحت پوشش خوابگاهي هستند با اين حال درخواست بسيار بالاست و اعتماد خانواده‌ها به خوابگاه‌هاي دانشجويي خيلي زياد است.

وي با اشاره به تقاضاي بالاي دانشجويان شبانه براي اسکان در خوابگاه هاي دانشجويي، تصريح کرد: در حاليکه ما قانونا هيچ وظيفه اي نسبت به اسکان دانشجوي شبانه نداريم با اين حال تلاش مي کنيم تا در حد توان ظرفيت پوشش خوابگاهي را افزايش دهيم.

وي در اين راستا خواستار جلب مشارکتهاي مردمي در جهت رفع معضلات موجود در بخش خوابگاهي شد.

وزير علوم همچنين با اشاره به افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي دانشگاه‌ها به ويژه در مقطع دکترا، تصريح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته و همين طور براي امسال و سال آينده در جهت بورس دانشجويان دکترا به جد عمل مي کنيم و ظرفيت بورس کردن اين دسته از دانشجويان چند برابر گذشته شده است.

وي افزود: کليه اين افراد پس از اخذ مدرک دکترا وارد سيستم آموزش عالي کشور خواهند شد و همين امر جهش علمي بالايي را در کشور منجر خواهد شد.

وي افزود: وضعيت اعضاي هيات علمي کشور در مقايسه با کشورهاي منطقه بسيار مطلوب است.

وزير علوم همچنين با بيان اينکه دانشکده هاي کارآفريني در ساير دانشگاه ها نيز توسعه خواهد يافت، گفت: بحث اشتغالزايي يکي از نتايج کارآفريني است و نبايد کارآفريني را مساوي اشتغالزايي بدانيم.

در کارآفريني خلاقيت، نوآوري، ايده پردازي، تصميم سازي و غيره وجود دارد که بخشي از آن منجر به اشتغالزايي مي شود، ضمن اينکه با توسعه دانشکده هاي کارآفريني در دانشگاه ها و تعامل بيشتر بين دستگاه هاي مختلف باعث مي شود تا فارغ التحصيلان دانشگاه ها با نوعي خودباوري، خود اتکايي نه تنها نسبت به اشتغال خود اقدام کنند بلکه باعث شوند تا اشتغال براي سايرين نيز ايجاد شود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8702-12850
  • خبرنگار :