مديركل اموربورس ودانشجويان خارج وزارت علوم خبرداد: جايگزيني «ايجاد دوره‌هاي مشترك» به جاي « اعزام دانشجوي بورس به خارج»

مدير كل امور بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم با اشاره به طرح جايگزيني ايجاد دوره‌هاي مشترك به جاي اعزام دانشجوي بورس به خارج از كشور، اظهار كرد: ‌با اجراي اين طرح هماهنگي‌هايي در جهت رفع نيازهاي كشور، كاهش هزينه‌ها و انتقال دانش و فناوري به داخل كشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر علي اكبر متكان امروز در نشست خبري مديران معاونت دانشجويي وزارت علوم كه به مناسبت فرا رسيدن هفته خوابگاهها برگزار شد، با اشاره به برنامه‌هاي اين حوزه در سال جاري، اظهار كرد: در جهت جذب كليه دانشجويان ايراني، فرهيختگان و اساتيد خارج از كشور، طرح تشكيل هسته‌هاي علمي خارج از كشور آغاز شده و اميدواريم كه اين مساله در سال جاري به نتايج خوبي برسد.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده اين اداره طي سال گذشته، اظهار كرد: در سال گذشته حدود 850 دانشجوي بورس داخل و 550 دانشجو براي اعزام به دوره‌هاي كوتاه مدت پذيرفته شدند و همچنين 180 نفر براي دوره‌هاي بلندمدت اعزام به خارج پذيرفته شده‌اند كه در حال انجام كارهاي مربوطه مي‌باشند.

دكتر متكان همچنين در خاتمه تصريح كرد: طي سال گذشته حدود 12 هزار نفر در آزمونهاي MCHE و حدود 5 هزار و 500 نفر نيز در آزمون آيلتس وزارت علوم شركت كردند و به حدود 4 هزار نفر نيز سرويس‌هاي گذرنامه و امور اعزام ارائه شد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8702-10092.69472
  • خبرنگار :