رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم خبرداد: اعطاي وام ارزي به دانشجويان ايراني خارج از كشور واگذاري سلف سرويس دانشگاه‌ها به بخش خصوصي

رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از اعطاي وام ارزي به دانشجويان ايراني خارج از كشور و واگذاري سلف سرويس دانشگاه‌ها به بخش خصوصي خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر زرينه زاد امروز در نشست مطبوعاتي مديران معاونت دانشجويي وزارت علوم كه در آستانه فرا رسيدن هفته خوابگاهها برگزار شد، اظهار كرد:‌ صندوق رفاه دانشجويان وظيفه تامين حداقل معيشت دانشجويان براي فراغت ذهني آنان را بر عهده دارد كه در اين راستا فعاليت‌هايي جهت بيمه دانشجويي، تدوين آيين‌نامه‌هاي كار دانشجويي و امور مربوط به تسهيل خوابگاه‌ها،‌ تغذيه و اياب و ذهاب دانشجويان انجام شده است.

وي افزود: واگذاري خدمات رفاهي دانشجويي به بخش غير دولتي در راستاي طرح‌هايي همچون برون سپاري، نظام دهي خوابگاه‌هاي خودگردان و اعطاي تسهيلات به اين بخش برخي ديگر از اين طرح‌هاست.

وي با اشاره به طرح واگذاري امر سلف سرويس و تغذيه دانشجويي به بخش خصوصي اظهار كرد: در راستاي اين طرح تا شهريور ماه برآورد دقيقي از رقم تغذيه دانشجويي انجام خواهد شد و براساس سياست وزارت علوم نسبت به پرداخت يارانه مستقيم نقدي و يا تخصيص اين مبلغ به بخش خصوصي جهت ارتقاي كيفيت تغذيه دانشجويي اقدام خواهد شد.

دكتر زرينه زاد واگذاري امور مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام‌هاي دانشجويي و اجاره بهاي خوابگاه‌هاي دانشجويي به بانك‌ها را از ديگر اقدامات و طرح‌ها عنوان كرد و گفت: اعطاي كمك هزينه تجهيزات آموزشي به دانشجويان به صورت ليزينگ از ديگر طرح‌ها مي‌باشد كه در اين راستا كميته‌اي با هدف بررسي نياز دانشجويان در رشته‌ها و مقاطع مختلف تشكيل شده كه طي آن كالاهاي مورد نياز دانشجويان براي اعطا به صورت ليزينگ آغاز شود.

وي با اشاره به طرحي به عنوان «برقراري ارتباط دانشجويان رشته‌هاي مهندسي و علوم پايه در سطوح بالاي تحصيلي با صنعت»، اظهار كرد: با اجراي اين طرح، هم صنعت از ديدگاه‌ها و نوآوري‌هاي دانشجويان بهره‌مند مي‌شود و هم دانشجويان با محيط كار آشنا مي‌شوند.

رييس صندوق رفاه دانشجويان با اشاره به حمايت معنوي از دانشجويان مبتكر و مكتشف، اظهار كرد: در راستاي اين طرح دانشجويان داراي ايده توسط انجمن‌هاي مربوطه شناسايي و گردآوري كرده و اقداماتي جهت تبديل ايده به توليد انجام خواهيم داد.

وي با اشاره به ساير طرحهاي نوآورانه در اين راستا، اظهار كرد: بر اين اساس دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج در رشته‌هاي كليدي و مورد نياز كشور شناسايي شده و براي حمايت از آنان و جلب نظرشان براي بازگشت به كشور، وامهاي ارزي در قالب هزينه‌هاي تحصيلي به آنان پرداخت مي‌شود.

دكتر زرينه‌زاد در خاتمه با اشاره به توجه ويژه وزارت علوم به رفع نيازهاي خوابگاهي دانشگاه‌ها، اظهار كرد: ‌معاونت فرهنگي وزارت علوم در حال جمع آوري اطلاعات خوابگاهي با هدف تدوين برنامه‌اي براي تجهيز فرهنگي خوابگاه‌هاست. همچنين طي سال گذشته كليه اجاره بهاي دريافتي از دانشگاه‌ها براي تجهيز خوابگاه‌ها به خود دانشگاه‌ها بازگردانده شد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8702-10080.69466
  • خبرنگار :