معاون دانشجويي وزيرعلوم خبرداد: ايجاد هسته‌هاي علمي دانشجويي درداخل و خارج پشتيباني ازنوآوري دانشجويان تحصيلات تكميلي ارزشيابي مجازي مدارك دانش‌آموختگان خارج

معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از ايجاد هسته‌هاي علمي دانشجويي در كشورهاي داراي رايزني علمي ايران، پشتيباني مالي از نوآوري‌هاي علمي دانشجويان تحصيلات تكميلي و ارزشيابي مجازي مدارك تحصيلي دانش‌آموختگان خارج از كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود ملاباشي امروز در نشست خبري مديران معاونت دانشجويي وزارت علوم كه به مناسبت فرا رسيدن هفته خوابگاهها برگزار شد، با اشاره به برنامه‌هاي اين معاونت در سال نوآوري و شكوفايي، اظهار كرد: مقدمات اقدامات راهبردي آغاز شده است و در اين راستا هسته‌هاي علمي تخصصي دانشجويي در داخل و خارج از كشور ايجاد مي‌شود.

وي گفت:‌ اين هسته‌هاي علمي با حمايت دولت و به طور رسمي در كليه كشورهاي داراي رايزن علمي، ايجاد مي‌شود.

پشتيباني از نوآوري‌هاي علمي دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در جهت توليد علم

وي تقويت وضعيت معيشتي دانشجويان دكتري با اجراي طرح دستيار آموزشي و پژوهشي و حمايت مالي از آنان از ابتداي مهر ماه و پشتيباني از نوآوري‌هاي علمي دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در جهت توليد علم را از ديگر اقدامات معاونت دانشجويي وزارت علوم در سال نوآوري و شكوفايي بيان كرد.

به گفته معاون دانشجويي وزارت علوم، در اين راستا با اجراي طرحي با عنوان ارائه تسهيلات پژوهشي به دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي ، از اين پس دانشجويان به صورت مستقل مي‌توانند مجري طرح پژوهشي مربوطه بوده و در اين راستا بودجه پژوهشي مربوطه به دانشجو تخصيص خواهد يافت.

ارزشيابي مجازي مدارك تحصيلي دانش‌آموختگان خارج از كشور

دكتر ملاباشي انجام امور مربوط به دانشجويان غيرايراني با ايجاد اداره كل اموردانشجويان غيرايراني را از ديگر اقدامات جهت ساماندهي وضعيت معيشتي، تحصيلاتي و رفاهي دانشجويان غير ايراني بيان كرد.

وي همچنين خبر داد: در قالب طرحي جديد «ارزشيابي مدارك تحصيلي دانش‌آموختگان خارج از كشور» به صورت مجازي و در طول 10 روز انجام خواهد شد.

وي گسترش تبادلات علمي فرهنگي با كشورهاي همسايه را از ديگر طرحها عنوان كرد و گفت: اين طرح با تدوين اساسنامه فدراسيون ورزش‌هاي دانشگاهي كشورهاي حاشيه درياي خزر و به دنبال آن با كشورهاي حاشيه جنوب كشور اجرايي خواهد شد.

معاون دانشجويي وزارت علوم برگزاري همايشهاي آموزشي در جهت توسعه ورزشهاي همگاني توسط پژوهشكده تربيت بدني را از ديگر طرح‌ها عنوان كرد و گفت: گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در دانشگاه‌ها با برگزاري مسابقات علمي، فرهنگي و ورزشي ويژه دانشجويان شاهد و ايثارگر نيز اجرايي خواهد شد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8702-10065.69465
  • خبرنگار :