مديرعامل شركت نفت وگازاروندان خبر داد: ـ آغاز تزريق گاز به دارخوين از تابستان ـ افزايش بازيافت نفت به بيش از40 درصد

نفت درجاي ميادين حوزه غرب اروندان شامل آزادگان شمالي، جنوبي، يادآوران، دارخوين، جفير و ميادين كوچك مانند مشتاق، اميد و بند كرخه حدود 600 ميليارد بشكه است كه پيش‌بيني مي‌شود با ظريب بازيافت حدود هفت درصد به دليل سنگيني نفت، امكان برداشت 10 تا 12 ميليارد بشكه آن علمي باشد.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سلبعلي كريمي ـ مدير عامل شركت نفت و گاز اروندان ـ در نشست خبري با خبرنگاران افزود: اميدواريم در اوايل نيمه دوم سال آينده علاوه بر افزايش توليد ميدان دارخوين به 160 هزار بشكه امكان تزريق اين ميدان نيز محقق شود.

به گفته او در ميدان جفير فعاليت‌ها در حال نهايي شدن است و طي يك ماه آينده قرارداد اين ميدان نهايي خواهد شد براي ميدان جفير توليد زود هنگام نيز در نظر گرفته شده است.

مدير عامل شركت نفت و گاز اروندان با اشاره به تزريق گاز امتزاجي به ميدان دارخوين كه از تابستان آغاز خواهد شد افزود: به اين ترتيب ظريب بازيافت از ميدان دارخوين به بيش از 40 درصد خواهد رسيد.

وي با اشاره به انواع تزريق آب، گاز و ساير مواد شيميايي براي برداشت ثانويه نفت تشريح كرد: براي ميادين با نفت سنگين و فوق سنگين تزريق گاز پيشنهاد شده كه از داخلي‌ترين لايه‌ها صورت خواهد گرفت. به اين منظور در نظر داريم با برنامه‌هاي مختلف امكان افزايش ظريب بازيافت در اين ميادين سنگين را به 20 درصد برسانيم.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8701-09912
  • خبرنگار :