مخبر كميسيون تلفيق بودجه مجلس: تعرفه واردات خودرو در سال 87 به 75 درصد كاهش مي‌يابد

امروز در كميسيون تلفيق بودجه مجلس درآمدهاي حاصل از ماليات اعم از ماليات مستقيم به استثناي فروش نفت‌خام مورد تصميم‌گيري قرار گرفت و در مورد ماليات‌هاي غيرمستقيم جمع‌بندي انجام شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، محمد مهدي مفتح ـ مخبر كميسيون تلفيق بودجه مجلس ـ عصر سه‌شنبه پس از سومين جلسه اين كميسيون در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبات اين كميسيون ماليات بر واردات، پنج هزار و 372 ميليارد تومان تصويب شد كه از اين رقم چهار هزار و 790 ميليارد تومان مربوط به حقوق ورودي كالاها با اين محاسبه جمع‌بندي شد كه پيش بيني شده در سال 87، حدود 49 ميليارد تومان واردات با نرخ متوسط تعرفه موثر 7/11درصد داشته باشيم كه با حاصل ضرب اين اعداد رقم چهار هزار و 790 ميليارد تومان به دست مي‌آيد.

وي افزود: هم‌چنين در رابطه با حقوق ورودي واردات خودرو تعرفه از 90 درصد سال جاري براي سال 87، به 75درصد تقليل يافت. يعني نرخ تعرفه واردات خودروهاي سواري 75 درصد شد؛ بنابراين رقمي كه از ورودي واردات به دست مي‌آيد به 517 ميليارد و 500 ميليون تومان افزايش پيدا كرد. در واقع تعرفه كاهش داشته و در مجموع حقوق ورودي به اين رقم اضافه مي‌شود.

مخبر كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: حقوق گمركي و سود بازرگاني نيز همان چيزي كه دولت تصويب كرده بود يعني 65 ميليارد تومان تصويب شد.

او درباره ماليات بر كالا و خدمات نيز گفت: رقمي كه دولت پيش‌بيني كرده بود با تصويب كوچكي تصويب شد و مقرر شد هزار و 463 ميليارد تومان از اين محل پيش‌بيني درآمد بشود و ما تنها يك رديف براي آن پيش‌بيني كرديم.

مخبر كميسيون تلفيق بودجه مجلس اظهار كرد: كل ماليات غيرمستقيم كه كميسيون تصويب كرده رقمي بالغ بر شش هزار و 835 ميليارد و 500 ميليون تومان مي‌شود كه از آن چه دولت پيش بيني كرده، 67 ميليارد تومان اضافه‌تر شده است.

نماينده مردم رزن در مجلس با اشاره به مصوبات روز گذشته در مورد ماليات مستقيم گفت: ديروز 11 هزار و 22 ميليارد تومان ماليات مستقيم تصويب شد و اگر ماليات غيرمستقيم امروز كه شش هزار و 835 ميليارد تومان است به آن اضافه كنيم در مجموع 18 هزار و 60 ميليارد تومان از درآمدهاي مالياتي مستقيم و غير مستقيم تصويب شده و ماليات عملكرد نفت هم‌چنان مراعا است كه كميسيون در زمان بحث درباره نفت آن را به تصويب خواهند رساند.

وي از ديگر مباحث امروز كميسيون تلفيق را بررسي ديگر درآمدهاي لايحه بودجه عنوان كرد و افزود: يكي از بحث‌ها واگذاري دارايي سرمايه‌يي است كه يكي از اقلام آن فروش نفت‌خام است كه رقمي كه در لايحه بودجه پيش‌بيني شده يك ميزان دلار است كه در قيمت ريالي دلار ضرب بايد بشود و مقرر شد 15 ميليارد و 792 ميليون دلار در بودجه سال 87 از درآمدهاي نفت هزينه شود كه كميسيون تلفيق تصويب كرد. حال بايد ديد كه چه رقمي براي هر دلار پيش‌بيني مي‌شود. دولت 890 تومان را براي هر دلار پيش‌بيني كرده است اما در كميسيون بعدا در مورد اين رقم بحث خواهد شد. بنابراين رقم 15 ميليارد و 790 ميليون دلار براي بودجه حاصل از درآمد نفت تصويب شد اما رقم ريالي آن بعدا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وي يادرآورشد كه بر اساس برنامه چهارم توسعه قيمت ارز آن قيمتي است كه در بازار اتفاق مي‌افتد. بنابراين دولت موظف است بر اساس آن پيش‌بيني خود را انجام دهد.

مفتح در پايان اظهار كرد: هم‌چنين مانند سال قبل قرار شد سوخت هواپيما بدون يارانه و به قيمت آزاد به هواپيما تحويل داده شود بنابراين براي سوخت هواپيما يارانه‌يي تعلق نخواهد گرفت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۹ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8611-05584
  • خبرنگار :