سخنگوي هيات مديره‌ي خانه تئاتر: تاكنون درباره‌ي حل مشكل معافيت مالياتي تئاتري‌ها به‌ نتيجه نرسيده‌ايم

سخنگوي هيات مديره خانه تئاتر نسبت به حل نشدن مشكل كسر ماليات پنج درصدي از قرارداد گروه‌هاي نمايشي اظهار تاسف كرد.

اصغر همت به‌ خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: علي‌رغم پي‌گيري‌هايي كه از سوي خانه تئاتر براي حل اين مشكل انجام شده است، تا كنون به نتيجه‌يي نرسيده‌ايم و اميدوارم پيش از آنكه خانه تئاتر وارد مراحل بعدي شود، اين مشكل حل و قانون معافيت مالياتي هنرمندان تئاتر اجرا شود.

همت همچنين از بحث استقلال انجمن‌ها به‌عنوان يكي ديگر از موارد مطرح شده در جلسه هيات مديره خانه تئاتر خبر داد و گفت: تعدادي از انجمن‌ها تصور مي‌كردند هيات مديره خانه تئاتر قصد دارد، حاكم بي‌چون و چراي اين تشكل باشد، در حالي كه هرگز چنين نبوده است و به همين دليل مقرر شد، اهميت بيشتري به جلسات شوراي هماهنگي بدهيم تا خانه تئاتر انسجام بيشتري پيدا كند.

به گفته‌ي همت قرار است، هر انجمن يك نفر را به‌عنوان نماينده اصلي و فرد ديگري را به عنوان نماينده رزرو براي حضور در جلسات شوراي هماهنگي معرفي كند، تا از اين پس جريان تصميم گيري‌ها شكل جمعي‌تري به خود بگيرد.

همت ادامه داد: براساس مباحث مطرح شده مقرر شد، ارتباط انجمن‌ها با مطبوعات و مراكز بيرون از خانه تئاتر با هماهنگي هيات مديره انجام شود.

اين بازيگر تئاتر درباره ديگر تصميمات هيات مديره خانه تئاتر به ايسنا گفت: خانه تئاتر خواستار احقاق حق گروه‌هايي است كه متون‌شان در مرحله‌ي بازخواني جشنواره‌هاي گوناگون پذيرفته شده‌اند، اما نمايش‌هاي آن‌ها به جشنواره راه پيدا نمي‌كنند.

او توضيح داد: در طول سال گروه‌هاي بسياري نمايش‌هاي خود را براي شركت در جشنواره‌هاي گوناگون تمرين و آماده مي‌كنند، اما بسياري از اين آثار به آن جشنواره‌ها راه پيدا نمي‌كند و زحمات اين گروه‌ها بي‌نتيجه مي‌ماند، به همين دليل خانه تئاتر خواستار احقاق حقوق مادي اين گروه‌ها است به ويژه اين كه امسال در جشنواره فجر پذيرش گروه‌ها با محدوديت بسياري رو به رو بود و از ميان 48 اثر متقاضي تنها آثار 6 گروه از تهران به جشنواره راه پيدا كرد و زحمات گروه‌هاي ديگر بي‌نتيجه ماند.

همت با اشاره به شرايط دشوار توليد نمايش در ايران اظهار اميدواري كرد: اداره كل هنرهاي نمايشي يا معاونت هنري براي حل اين مشكل تدبيري اساسي بي‌انديشند.

وي در پايان متذكر شد: متني كه براي تمرين پذيرفته مي‌شود، در هر نقطه‌يي از ايران بايد داراي حق و حقوق باشد و چه بسا اين موضوع به كيفيت بالاتر آثار كمك كنند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ دی ۱۳۸۶ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8610-05533
  • خبرنگار : 71342