شاعر قلمروهاي آهني در سي‌سي‌يو بستري است

ژازه طباطبايي در بخش سي‌سي‌يوي بيمارستان بستري شده است.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر پيش‌رو ايران، كه از 15 آذرماه به‌دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه‌ي لگن در بيمارستان امام حسين (ع) بستري شده بود، شامگاه گذشته به بخش سي‌سي‌يو (CCU) بيمارستان آتيه انتقال يافت.

او در عيادت خبرنگار ايسنا قادر به سخن گفتن نبود و تنها با اشاره‌ي دست به‌ ابراز نارضايتي از وضع موجود خود بسنده كرد.

طباطبايي 77ساله قرار بود تا پيش از ظهر امروز يكشنبه 18 آذرماه، مورد عمل جراحي قرار گيرد، اما به گفته‌ي يكي از مسوولان بخش سي‌سي‌يو بيمارستان يادشده، بنا به تشخيص پزشك معالج، ضرورت دارد كه طباطبايي فعلا در بخش مراقبت‌هاي ويژه بماند تا با شرايط مناسب‌تري مورد عمل حراجي قرار گيرد.

بنا بر اعلام، موزه‌ي هنرهاي ديني امام علي (ع) بهمن‌ماه سال‌جاري به‌همراه بزرگداشتي نمايشگاهي از آثار وي را برگزار كند.

موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران نيز قرار است بهار سال آينده ميزبان آثار اين هنرمند معاصر و شاعر قلمروهاي آهني  باشد.

ژازه طباطبايي از پيشگامان هنر مدرن در ايران و تلفيق آن با مايه‌هاي هنر سنتي و نقاش و حجم‌ساز برجسته معاصر است كه بيشتر ماه‌هاي سال را در اسپانيا مي‌گذراند، اما اين‌روزهاي پاييزي را در تهران به‌سر برده است.

او نوشتن را از 12سالگي آغاز و تاكنون بيش از 40 جلد كتاب شامل داستان‌هاي فولكلور، رمان، شعر، نقدهاي هنري و نمايشنامه منتشر كرده است.

وي پيش از ورود به دانشگاه، يك روزنامه را هم منتشر كرد، پس از آن به كارگرداني،‌ هنر دراماتيك، باله و نقاشي و مجسمه‌سازي علاقه‌مند شد.

طباطبايي پايه‌گذار و مدير گالري هنر مدرن ايران است. آثارش در استراليا، چين، انگليس، فرانسه، ‌آلمان، يونان، هند، ايران، ايتاليا، موناكو، اسپانيا، سوئد،‌ تركيه، آمريكا و يوگسلاوي نمايش داده شده‌اند.

همچنين آثار وي به جشنواره‌هاي پاريس، سن پائولو و جشنواره دوسالانه ونيز رفته و بيش از 10 جايزه‌ي جهاني را دريافت كرده‌ است.

طباطبايي سال‌هاست كه مجسمه‌هايش را با استفاده از آلات و ادوات مستعمل ماشين‌هاي صنعتي خلق مي‌كند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۸ آذر ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8609-10451
  • خبرنگار :