/ايسنا هشت سال حضور/ قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور: نقش ايسنا در ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد قابل توجه است

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه نقش ايسنا درباره‌ي ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد قابل توجه است گفت: خبرگزاري دانشجويان ايران به حقوق شهروندي توجه دارد و وارد حريم خصوصي افراد نشده تا با جار و جنجال خبرگزاري را در بين مردم جا بياندازد.

ولي‌الله خبره، قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، با مثبت ارزيابي كردن مجموعه فعاليت‌هاي ايسنا اظهار داشت: از ويژگي‌هاي قابل ملاحظه اين رسانه، اطلاع رساني مناسب و عقلاني بودن اقداماتشان است. بدين اعتبار كه زمان تهيه خبر مجددا مصاحبه چك شده تا موضوع با واقعيت و مطلبي كه گوينده بيان كرده، منطبق باشد.

وي با بيان اينكه اين رسانه، زمينه را براي انديشه منطقي و همچنين نقادي فراهم كرده است تصريح كرد: در برخي از موارد، خبررساني به‌هنگام، موجب مقابله با عوام‌فريبي و بعضي از شايعات در سطح جامعه شده است.

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه اين خبرگزاري جلب مشاركت عمومي در زمينه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را فراهم كرده ادامه داد: به نظرم اين رسانه در كاهش فاصله ميان مسوولان و مردم و بالعكس موثر بوده است.

خبره، آگاه‌سازي افكار عمومي نسبت به عملكردها چه مثبت و چه ضعف در فعاليت‌ها، ايجاد حساسيت و ترغيب دستگاه‌ها براي انجام بهتر وظايف و ماموريت‌ها، تقويت حاكميت قانون و پرهيز از سليقه‌گرايي و اعمال نظرات شخصي را از ديگر ويژگي‌هاي ايسنا برشمرد و گفت: اين خبرگزاري توانسته در اين زمينه‌ها وظايفش را خوب انجام دهد.

وي با قابل توجه دانستن سرعت انتشار اخبار خاطر نشان كرد: نظم و تداوم انتشار، فراگيري و پوشش نسبتا مناسب از حوزه‌هاي مختلف، از ديگر ويژگي‌هاي اين رسانه است.

خبره، پيگيري مداوم خبرنگاران تا حصول نتيجه نسبت به موضوع و وقايعي كه در جامعه رخ داده را از شاخص‌هاي مهم اين خبرگزاري دانست و يادآور شد: با توجه به بازديدي كه از ايسنا به عمل آوردم مشاهده شد كه آنها از حداقل امكانات، بيشترين بهره را گرفته‌اند.

وي با بيان اين كه عشق در فعاليت‌هاي خبرنگاران اين مجموعه وجود دارد و آنان كار خود را به ريال ارزيابي نمي‌كنند گفت: اين عشق و علاقه را در تمام بخش‌ها شاهد بودم.

قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور، يكي از دلايل تمايز ايسنا با ساير خبرگزاري‌ها را انگيزه بالاي نيروي انساني اين رسانه عنوان كرد و گفت: براي دست يافتن به اين استنتاج، خوب است هر يك از افراد جامعه از اين خبرگزاري بازديد كنند.

خبره با تاكيد بر اينكه ايسنا به حقوق شهروندي توجه داشته و وارد حريم خصوصي افراد نشده تا با جار و جنجال خبرگزاري را در بين مردم جا بياندازد گفت: مي‌توان گفت كه اين رسانه قدم‌هاي خود را هدف‌گذاري شده بر مي‌دارد.

وي با بيان اين‌كه بدون ترديد هر يك از رسانه‌ها در آگاه‌سازي افكار عمومي نقش اساسي دارند و مي‌توانند از اين توان بالقوه و بالفعل در جهت انسجام ملي و تقويت روحيه جامعه و بالعكس تاثير داشته باشند ادامه داد: حتي در مواردي برخي از رسانه‌ها به لحاظ بي‌توجهي و سهوا، مطالبي را منعكس كرده‌اند كه موجب آزار و رنجش گروهي از جامعه شده‌اند.

خبره با بيان اين كه "نسبت به ايسنا اعتماد كامل دارم" اظهار داشت: هر مطلب يا مصاحبه‌اي كه از سوي سازمان بازرسي بيان شده، بدون كم و كاست يا الحاق موضوع و ديدگاه‌ها و نظرات مسوولان اين خبرگزاري، منعكس شده و همواره شاهد رعايت امانت‌داري از سوي اين رسانه بوده‌ام و اميدوارم رعايت امانت‌داري را كه از اوصاف يك رسانه مطلوب است، همواره به همراه داشته باشد.

وي، نقش ايسنا درخصوص ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد را قابل توجه دانست و تصريح كرد: انتشار اخبار مربوط به برگزاري مناقصات و اعمال نظارت‌هاي سازمان، اخبار مربوط به نظارت‌هاي غيرملموس سازمان بازرسي و اخباري راجع به وقايع مهم روي داده در جامعه كه سازمان نسبت به آن بازرسي داشته يا پيشنهاداتي به دستگاه‌هاي اجرايي ارايه كرده، زمينه را براي ارتقاي سلامت نظام اداري فراهم كرده است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۶ آذر ۱۳۸۶ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8609-09195
  • خبرنگار : 71150