/ايسنا،هشت سال حضور/ دبيرجنبش عدالتخواه دانشجويي: - انتقال همه‌ ديدگاه‌ها نقطه‌ مثبت عملكرد ايسنا است - ايسنا درانعكاس افكارمتفاوت، آزادمنشانه عمل كرده است

دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با بيان اينكه ايسنا توانست پلي بزند تا فضاي آرمان‌خواهانه‌ي دانشگاه انعكاس عمومي پيدا كند،اظهار داشت: انتقال همه‌ي ديدگاه‌ها، نقطه‌ي مثبتي در عملكرد ايسنا به شمارمي‌آيد.

مرتضي فيروزآبادي در آستانه 16 آذر و پايان هشتمين سال از فعاليت ايسنا در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با برشمردن وجوه مثبت خبرگزاري ايسنا گفت: ازآن‌جا كه يكي از مشكلات تشكل‌هاي آرمان‌خواه، عدم توانايي از گذشتن سد رسانه‌ها و رسيدن به افكار عمومي است، ايسنا توانسته است اين تفكرات را به عموم برساند كه انعكاس خبرهاي دانشجويي از سوي اين خبرگزاري كاري بسيار شايسته است.

اين فعال دانشجويي تاكيد كرد: ايسنا همواره تلاش كرده همه‌ي ديدگاه‌ها را انتقال دهد و در نوع انتخاب و مسايل حواشي آن وارد نشود. بنابراين انتقال همه‌ي ديدگاه‌ها نقطه‌ي مثبتي در عملكرد ايسنا به شمار مي‌آيد.

وي با تاكيد بر اين‌كه ايسنا در انعكاس افكار متفاوت، آزادمنشانه عمل كرده است، گفت: ايسنا درانعكاس اخبارش نگاه‌هاي مصلحت‌انگيز را كمتر لحاظ كرده، دخل و تصرفي در اخبارش نداشته و سعي كرده در هر نوع نگرشي وسعت انديشه‌ها را منتقل كند كه اين يكي ديگر از نقاط مثبت اين خبرگزاري به شمار مي‌آيد.

دبيرجنبش عدالت‌خواه دانشجويي گفت: خبرگزاري ايسنا بايد در عين وسعت انعكاس اخبار مراقب باشد كه مخاطبش دچار سردرگمي نشده و بتواند خبرهاي اصلي را از فرعي تشخيص دهد. بنابراين چه خوب است كه اين خبرگزاري با مشخص كردن اولويت خبري و خط مشي خود، اخبار فرعي را ازاصلي مشخص كند.

فيروزآبادي خاطرنشان كرد: خبرگزاري ايسنا در مواردي در حوزه‌هاي عدالت‌خواهانه وارد شده كه اصحاب رسانه در اين حوزه‌ها به دليل پرهزينه بودن استقبال چنداني نمي‌كنند. بنابراين بهتر است رسانه‌اي اگر قصد كمك به جريان عدالت‌خواهي دارد به صورت مستقل در اين موارد وارد شود؛ از اين رو انتظار مي‌رود رسانه‌ها مسايلي كه از سوي تشكل‌ها پي‌گيري مي‌شود را از طريق مسوولان پي‌گيري كنند. به طور مثال انتظار مي‌رود كه رسانه‌ها در رابطه با بحث نشست با آقاي حدادعادل كه تا كنون هيچ پاسخي به اين تشكل داده نشده است پي‌گيري كرده تا مسوولان موضع شفاف خود را بيان كنند.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: رسانه‌ها با روشن كردن مصاديق فعاليت‌شان مي‌توانند از ايجادشائبه‌ي سياسي جلوگيري كنند. بنابراين توصيه‌ي ما به خبرگزاري ايسنا اين است كه در رابطه با اين مسايل كار كند تا شائبه‌ي سياسي بودن ايسنا پيش نيايد.

وي تصريح كرد: از خبرگزاري ايسنا انتظار مي‌رود به گونه‌اي عمل كند كه كار خبرنگار تنها انعكاس عيني مطالب نباشد؛ بلكه اصل مطلب را منتقل كند. ولي به طور كلي اميدواريم مشي ايسنا با تغيير مسوولانش تغيير نكند و اعتباري كه در جوامع كسب كرده را همواره حفظ كند.

دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويي، در پايان دليل نگرش مثبت به خبرگزاري ايسنا را به دليل انعكاس اخبار مختلف مجموعه‌هاي مختلف به صورت كامل عنوان و خاطرنشان كرد: اين‌كه رسانه‌اي در تلاش است تا ديدگاه‌هاي مختلف را بيان كند باعث مي‌شود فضاي طرح ديدگاه‌هاي مختلف در جامعه باز شود كه اين نقطه‌ي مثبتي به شمار مي‌آيد؛ خبرگزاري ايسنا در اين زمينه با انجام مصاحبه‌هاي متعدد در بحث‌هاي مختلف با افراد و گروه‌هاي مختلف تلاش كرده است و از سويي از آن جا كه توسعه‌ي كشور مستلزم وجود فضاي آزاد و رسانه‌اي است كه ديدگاه‌هاي مختلف را بيان كنند، ايسنا توانسته با اين رويكرد، مقدمات توسعه را فراهم كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۰ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8609-05060
  • خبرنگار : 71234