مديرعامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت درگفت‌وگوباايسنا: از برنامه راه‌اندازي هزار جايگاه سي‌.ان‌.جي عقبيم تا پايان سال 500هزار مخزن گاز خودرو وارد مي‌كنيم

تا پايان سال مي بايست هزار جايگاه CNG راه‌اندازي كنيم و با وجود اين كه در اين زمينه از برنامه عقبيم، ولي كارهاي مربوط به ساختمان اين جايگاه‌ها انجام شده است.

عباس كاظمي - مديرعامل شركت بهينه سازي مصرف سوخت - در گفت‌ وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: به اندازه تعهدات هزار جايگاه CNG خريد از خارج كشور انجام شده است و به تحقق راه‌اندازي همه اين جايگاه‌ها تا پايان سال اميدواريم.

وي با اشاره به امضاي قراردادهاي واردات دستگاه‌هاي لازم براي ورود جهت استفاده در جايگاه‌هاي CNG افزود: در حال حاضر 300 جايگاه CNG درسرويس داريم و دو برابر 6 ماه گذشته جايگاه در سرويس قرار دارد.

در همين رابطه اخيرا اكبر تركان - معاون برنامه‌ريزي وزارت نفت - نيز درباره توسعه جايگاه‌هاي CNG در كشور گفته بود: ما از برنامه توسعه جايگاه‌هاي CNG در كشور عقب افتاده‌ايم، ولي اميدواريم امسال 550 جايگاه CNG داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، اين در حالي است كه طبق برنامه بايد در سال جاري تعداد هزار جايگاه‌ CNG در سراسر كشور ساخته شود. آخرين آمارها نيز حاكي از ساخت 300 جايگاه گاز طبيعي در 299 شهر كشور است.

كاظمي در ادامه درباره توسعه جايگاه‌هاي LPG نيز گفت: ماموريت ساخت جايگاه‌هاي LPG برعهده شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت نيست و كل توسعه آن با شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي است.

كاظمي درباره توليدات رو به توسعه خودرو در كشور و نيازي كه در اين باره به مخزن گاز وجود دارد، گفت: كمبودي براي مخزن نداريم و پيمانكاران به اندازه تعهدات خود در حال واردكردن مخازن هستند. هم اكنون 130هزار مخزن در كشور موجود است و تا پايان سال و براساس تعهدات 500 هزار مخزن وارد مي‌كنيم.

وي در خصوص گلايه برخي خودروسازان در قبال تاخير در پرداخت وام بلاعوض براي دوگانه سوزكردن خودروها، گفت: خودروسازان در اين زمينه مقداري طلب مربوط به سال گذشته داشتند كه به طور كامل به آن‌ها پرداخت شده است و در اين باره آنها ديگر طلبي ندارند.

وي ادامه داد: البته امسال هيچ تكليف پرداختي به خودروسازان براي دوگانه سوزكردن نداريم و فقط در زمينه تبديل كارگاهي، يارانه اعمال مي‌كنيم. با توجه به آيين نامه اجرايي تبصره 13 در ازاي دو گانه سوز كردن كارگاهي خودروهاي بنزين‌سوز تا سقف 700 هزار تومان يارانه ارائه مي‌شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۹ آذر ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8609-04971
  • خبرنگار :