*پژو405 دوگانه‌سوز تا2هفته ديگر به سيستم جديد انژكتوري مجهز مي‌شود* پرايد دوگانه‌سوز انژكتوري؛ سال آينده

تا دوهفته آينده كارهاي مربوط به پروژه CNG جديد براي موتور XU7 پژو 405 را براي ايران خودرو انجام مي‌دهيم.

ميترا بارز - مدير بازرگاني شركت ولئو- در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: پروژه جديدي كه اجرا خواهد شد براي بهبود قابليت رانندگي پژو 405 است. البته شركت ولئو براي بازار ايران توليد سيستم‌هاي جديد ايموبيلايرز (سيستم‌هاي ساكن كننده) كه مربوط به سيستم موتور است را تا دو ماه آينده تجاري مي‌كند.

وي با اشاره به علاقه‌مندي اين شركت به همكاري براي توليد موتورهاي EF4 تصريح كرد: كل پلات‌فرم پژو 405 مربوط به شركت ولئو است كه بزرگترين پلات‌فورم توليدي ايران خودرو محسوب مي‌شود و يكي از همكاري‌هاي بزرگ ما براي ايران در سال آينده در بخش كلاس‌هاي مختلف كنترل موتور و مهندسي (EMS) خواهد بود.

بارز در ادامه با اشاره به اين كه سيستم CNG كه ولئو ارائه مي‌دهد با سيستم فعلي كه در ايران موجود است، تفاوت زيادي دارد، افزود: ECU كه اينجا استفاده مي‌شود با ECU ديگر موتور به طور كامل در ارتباط است. در حالي كه در سيستم فعلي CNG يكي از آنها براي كار بهتر ECU ديگر را قطع مي‌كند تا كار خود را خوب انجام دهد، با قطع يكي از آنها بعضي امكانات ارتباطي از دست مي‌رود ولي در سيستم ولئو دو ECU كاملا با هم در ارتباط و اين امكان را رقباي ديگر ولئو در اختيار ندارند.

به گفته وي ولئو براي تكنولوژي‌ها جديد هيبريدي و براي كاهش 20 درصدي مصرف سوخت و افزايش قدرت موتور با سايپا و ايران خودرو مذاكراتي كرده و اين اميدواري وجود دارد كه با اين تكنولوژي جديد نظر مشتريان جلب شود.

بارز با بيان اين‌كه درآمد سالانه ولئو حدود 10 ميليارد يورو است، افزود: در اين ميان سهم سالانه صادرات ما به بازار ايران حدود 100 ميليون يورو است كه يك درصد درآمد ما را تشكيل مي‌دهد.

او در پاسخ به اين سوال كه با توجه به سياست استفاده ايران از سوخت CNG چقدر از فعاليت‌هاي اين شركت در راستاي تكنولوژي‌هاي جديد در اين زمينه بوده است؟ گفت: ولئو يك تيم بزرگ 300 نفره در فرانسه دارد كه در بخش تحقيق و توسعه و مهندسي روي سيستم‌هاي CNG فعاليت دارد و اميدواريم سال آينده با حذف مشكلات سياسي و قانوني بتوانيم يك تيم20 نفره در اين زمينه در ايران داشته باشيم.

مدير بازرگاني شركت ولئو در باره فعاليت‌هاي آينده اين شركت در صورت اعمال محدوديت‌هاي اقتصادي بين‌المللي گفت: كوشش خود را براي همكاري با ايران را داريم و تغييري در استراتژي‌ ما ايجاد نخواهد شد، ولي اگر محدوديت‌هاي بانكي ايجاد شود، دست ما بسته خواهد بود.

پيش از اين محمد مقيس - مدير مهندسي موتور شركت ولئو - نيز درباره همكاري اين شركت با ساير خودروسازان ايران به ايسنا گفته بود: ما با سايپا همكاري خوبي داريم. شركت ما براي يك ميليون دستگاه پرايد در بخش EMS فعاليت داشته و علاوه بر آن برنامه داريم كه در سيستم جديد CNG با شركت مگاموتور همكاري و موتورهاي جديد با سيستم CNG با تكنولوژي بالا توليد كنيم.

لازم به ذكر است كه طبق گفته يكي از مديران ولئو، سيستم جديد انژكتوري در سال آينده روي پرايد دوگانه‌سوز نصب خواهد شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8609-02919
  • خبرنگار :