با قدراني هيات مديره از شهرام ناظري، همكاري پاواروتي ايران با ‌خانه‌ي موسيقي آغاز شد

«بسيار خوشحاليم كه طنين صدا و آواي گرم و آشنايتان فراتر از مرزهاي ‌زميني بر دل و جان شنوندگان و مخاطبان ديگر سرزمين‌ها نشسته و تحسين آن‌ها را برانگيخته است. خانه‌ي موسيقي ايران موفقيت‌هاي اخيرتان را براي مردم ايران به‌ويژه جامعه‌ي هنري و موسيقي‌دانان، مايه مباهات و افتخار مي‌داند.»

اين جمله‌ها متن تقديرنامه‌اي بود كه عصر روز گذشته ازسوي خانه‌ي موسيقي با امضاي هوشنگ ظريف، داوود گنجه‌يي، داريوش پيرنياكان، ساسان فاطمي، حميدرضا نوربخش و رامين جزايري به شهرام ناظري اعطا شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هيات مديره و شورايعالي خانه‌ي موسيقي مراسمي برگزار كردند تا از هنرمند آوازخوان ايران - شهرام ناظري - به‌خاطر آنچه كه افتخارآفريني براي ايران‌زمين خوانده مي‌شود، قدرشناسي كنند.

شهرام ناظري كه هفته‌ي گذشته پس از دريافت آخرين تقديرنامه‌اش، ازسوي مركز آسيا سوسايتي در نيويورك و تجليل دبير كل سازمان ملل، از آمريكا به ايران بازگشته بود، در اين نشست از نشان شواليه‌اش، كنسرت‌هاي دور دنيا، اجرايي در قونيه، انتشار كاستي با عنوان رومي و ... در حضور جمعي از اهالي موسيقي و رسانه‌ها سخن گفت.

ناظري اما درباره‌ي جايزه گرمي ابراز بي‌اطلاعي كرد و ترجيح داد درباره‌ي اعتقادش كه "آواز ايران بيمار" است در فرصتي مناسب به تفصيل سخن بگويد.

وي تاكيد كرد: براي مولانا جلال‌الدين محمد رومي همين بس كه 70 هزار بيت شعر را به زبان فارسي سروده است. بنابراين بايد اجازه و سهمي هم به آن‌هايي بدهيم كه مولانا را در مولانا شدن كمك كردند؛ اين كار جاي تعصبي هم ندارد.

او خبر داد كه مي‌خواهد اواخر آذرماه‌سال جاري براي اجراي كنسرتي به قونيه سفر كند و خانه‌ي موسيقي هم با وي توافق‌هايي انجام داده كه قرار است او را همراهي كنند.

ناظري گفت: بالاترين نشان و درجه‌اي كه تاكنون دريافت كرده همين لوح تقديري بوده كه خانه موسيقي به وي اعطا داده است؛ چرا كه از سوي استاداني بوده كه قبولشان دارد.

وي عنوان كرد: همه بايد هماهنگ با اين سيستم - خانه موسيقي - حركت كنند، شايد ‌نفعي براي هنرمندان داشته باشد.

در اين نشست همچنين مطرح شد كه ضرورت دارد جايزه‌هايي در كشور به‌نام صفي‌الدين ارموي، علينقي وزيري، روح‌الله خالقي و غيره در ايران راه‌اندازي و با اين عنوان‌ها به هنرمندان برتر دنيا جايزه‌هايي را اعطا كنند تا نام و افتخار ايران در دنيا تكثير شود.

مصطفي كمال پورتراب - نايب رييس - هم يادآوري كرد همه جاي دنيا سالن‌هاي اجراي موسيقي‌شان به‌نام استادان موسيقي شهير دنياست. چه خوب بود ما هم سالن‌هايي به‌نام خالقي، وزيري و ديگران داشتيم. به او تذكر داده شد كه اين كار در خانه‌ي هنرمندان با نام‌گذاري تالار ناصري و بتهوون آغاز شده است.

او همچنين خواست استادهاي موسيقي مستركلاس‌هايي را براي انتقال تجربه‌هاي آوازي به نسل جوان تشكيل دهد. محمد سرير - رييس هيات مديره - قول همكاري مساعد داد.

چاوشي هم خواست مجمع مركزي ناشران موسيقي با هم‌ياري نخبگان در همه‌ي رشته‌ها بزرگداشتي براي شهرام ناظري برگزار و خانه‌ي موسيقي را هم در اين امر شريك كند.

در اين نشست به‌طور رسمي از شهرام ناظري خواسته شد همكاري‌هايش را با خانه‌ي موسيقي به‌طور جدي آغاز كند.

در اين نشست هر يك از حاضران به فراخور خود از شهرام ناظري تشكر و قدرداني مي‌كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۸۶ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8608-16375.63631
  • خبرنگار :